۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۵۴۹۴۹
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

تربیت فرزندان ولایتمدار مهم ترین رسالت زنان جامعه

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم مهم‌ترین رسالت زنان جامعه اسلامی ایران را ترویج فرهنگ ولایتمداری و تربیت فرزندان ولایتمدار عنوان کرد و گفت: زنان باید با تمسک به حضرت زهرا(س) نخستین اولویت خود را خانواده و تربیت فرزندان ولایت مدار قرار دهند.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم حکیم زاده، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این که رسول خدا (ص) حضرت زهرا (س) را پاره تن، میوه دل و روح خود می‌خواندند، گفت: شأن و منزلت حضرت زهرا (س) در نزد پدر تنها به خاطر شخصیت وارسته نبود بلکه به خاطر نقشی بود که ایشان بعدها در ترویج رسالت رسول خدا (ص) ایفا کردند.

 

وی افزود: حضرت رسول (ص) با توجه کردن به حضرت زهرا (س) به مسلمانان نشان دادند که معیار آن‌ها پس از رحلت رسول خدا (ص) برای شناخت ولی خدا و ولایتمداری حضرت زهرا (س) باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که بزرگ‌ترین نعمت خداوند به انسان‌ها نعمت ولایت است، گفت: حضرت رسول (ص) پس از حضرت زهرا (س) برای امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) هم احترام خاصی قائل بودند و زیارت آن‌ها را توصیه می‌کردند زیرا این سه بزرگوار نقش خاصی در ترویج ولایت رسول خدا (ص) داشتند.

 

حکیم زاده تصریح کرد: پس از رحلت رسول خدا (ص) حضرت زهرا (س) بزرگ‌ترین پشتیبان برای حضرت علی (ع) در امر ولایت بودند و با از خود گذشتگی و جان فشانی مسیر ولایت را برای همیشه روشن کردند و به مسلمانان نشان دادند که ولایت الهی در کدام خانواده تداوم یافته و کدام خاندان، خاندان برگزیده و اوصیای رسول خدا (ص) پس از ایشان هستند.

 

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) هرگز از کمک کردن به همسر خود دست برنداشتند و زنان امروز هم باید در عرصه ولایتمداری و کمک به همسران خود مانند حضرت زهرا (س) عمل کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حمایت‌های روحی حضرت زهرا (س) از حضرت علی (ع) سبب شد که ایشان بتوانند مشکلات و فشارهای زیادی را تحمل کنند، اظهار داشت: در مدت 9 سالی که حضرت علی (ع) با حضرت زهرا (س) زندگی کردند حضرت زهرا (س) هرگز از ایشان چیزی نخواستند که در وسع حضرت نباشد بلکه همواره در همه امور یاور و همراه ایشان بودند.

 

حکیم زاده ادامه داد: متأسفانه کسانی که حرمت رسول خدا (ص) را پس از رحلت ایشان حفظ نکرده و در حالی که بدن ایشان دفن نشده بود به تقسیم امر حکومت و خلافت پرداختند حرمت حضرت زهرا (س) را هم حفظ نکردند و به خاطر مصالح خود ایشان را به شهادت رسانده و در خانه را به روی ایشان آتش زدند.

 

وی یادآور شد: با توجه به سبک زندگی حضرت زهرا (س) مهم‌ترین رسالت زنان امروز ترویج فرهنگ ولایتمداری و تربیت فرزندان ولایتمدار در جامعه است و زنان باید با تمسک به حضرت زهرا (س) اولین اولویت خود را خانواده و تربیت فرزندان ولایت مدار قرار دهند تا به این وسیله بتوان اصل اسلام را حفظ کرد./837/پ202/ی

ارسال نظرات