۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۵۴۹۵۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

جایگاه زن در غرب به پایین ترین حد ممکن تنزل یافته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: متأسفانه جایگاه زن در دنیای غرب به پایین ترین حد ممکن تنزل یافته است.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید باقرحسینی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل امروز در آیین تکریم از اساتید و کارکنان زن این دانشگاه  با تاکید بر لزوم الگوگیری از شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا نه تنها برای بانوان بلکه برای آحاد جامعه یک الگوی شایسته است و لذا ضمن آشنایی با ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ، سیره آن حضرت را در زندگی به کار بسته شود.

 

وی به جایگاه زن در سه دوره تاریخی اشاره و تصریح کرد: زن در دوره بدوی و جاهلیت هیچ هویتی نداشت و دختران تازه متولد شده را زنده به گور می شدند و شاهد تنزل و شخصیت زنان بودیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به نگاه غرب به خصوص پس از رنسانس اشاره کرد و افزود: در دوره رنسانس زن از شیء بودن خارج شد و به عرصه اجتماع آمد اما به ارزش واقعی خود دست نیافت زیرا تنها به زن به عنوان شی نگریسته می شد.

 

وی به نگاه اسلام و تغییر نگرش و بینش به زنان پس از اسلام پرداخت و خاطرنشان کرد: در دوره اسلام با تغییر نگاه از جنسی و طبقاتی بودن به ارزش مداری، حضور زنان به یک نگاه ارزشی و دین مدارانه تبدیل شد.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اسلام با تکریم و تعظیم شخصیت زنان الگوهای شایسته و نمونه ای را برای زنان به مانند حضرت زهرا(س) معرفی کرد تا آنجا که پیامبر اسلام نهایت ادب و احترام را به شخصیت والای حضرت زهرا داشت.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه نوشیروانی بابل به نقش و میزان اثرگذاری زنان بر روند اجتماع اشاره و تصریح کرد: نقشی که زن در ساختن مرد دارد بیشتر از نقشی است که مرد در ساختن تاریخ دارد و نمونه والای آن مادران شهدا هستند.

 

وی به نگاه غرب به موضوع حضور اجتماعی بانوان پرداخت و گفت: دشمنان برای انحراف بانوان و تغییر نگرش و بینش آنها در جامعه اسلامی برنامه های متعددی را طرح ریزی کرده اند، اما بانوان در امر به معروف و نهی از منکر و ترویج پوشش اسلامی به خصوص در محیط اجتماعی و کار پیشگام شوند زیرا نقش مؤثرتر انها اثرات بیشتری را خواهد گذاشت.

 

استاد حوزه علمیه بابل به برخی از ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) الگوی برجسته ای هم در تربیت فرزند و خانواده داری و هم اثرات اجتماعی از خود برجای  گذاشت و به همین دلیل بانوان  سبک و سیره زندگی حضرت فاطمه(س) را سرمشق زندگی مان قرار دهند.

 

وی اذعان کرد: خیر و برکت زندگی در پیروی از خاندان نبوت و امامت است و همه تلاش مجدانه ای در ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی برای رسیدن به سعادت دنیاو آخرت به کار ببندیم./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات