۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۵۵۱۲۱

بازدید هیأت دینی آمریکایی از دانشگاه ادیان و مذاهب قم

خبرگزاری رسا ـ هیأتی از مدرسه علوم دینی آمریکا از دانشگاه ادیان و مذاهب قم بازدید و تفاهم نامه‌های همکاری علمی با این دانشگاه امضا کردند.
دانشگاه اديان و مذاهب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هیأتی که از مدرسه علوم دینی هارتفورد آمریکا به منظور شرکت در همایش گفت و گوی ادیان به ایران سفر کرده، در حاشیه این همایش از دانشگاه ادیان و مذاهب قم نیز بازدید کرده و با مسؤولان این دانشگاه درباره زمینه های همکاری گفت‌وگو کردند.
 
شایان ذکر است این هیأت دینی ضمن بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب قم، تفاهم نامه های همکاری علمی با این دانشگاه امضا کرد.
 
گفتنی است مدرسه علوم دینی هارتفورد واقع در ایالت کنتیکت که تاسیس آن به اوایل قرن نوزدهم باز می گردد از قدیمی ترین مراکز مطالعات مذهبی در امریکا و قاره امریکای شمالی ست که با برخورداری از فضایی علمی و سرشار از تعامل در زمینه رابطه اسلام و مسیحیت نیز سابقه فعالیتی طولانی دارد.
 
قابل ذکر است ارتباط این مرکز با شیعیان از قبل مورد توجه قرار گرفته ولی اخیرا با حضور پروفسور محمود ایوب نه تنها این ارتباط نزدیک تر شده بلکه کرسی ویژه امام علی (ع) نیز از سال 2014 در این مدرسه ایجاد شده است.
 
از جمله اعضای این هیأت می توان به خانم پروفسور هایدی هادسل متخصص اخلاق اجتماعی و رییس مدرسه دینی هارتفورد اشاره کرد که از چهره های شاخص بین المللی در زمینه گفتگو و روابط بین ادیان است./1322/پ203/ف
ارسال نظرات