۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۲۵۵۸۸۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

توسعه متوازن کشور در گرو توجه بیش از پیش به فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که فرهنگ ام المسائل و ریشه همه پیشرفت ها است، گفت: توسعه متوازن کشور در گرو توجه بیش از پیش به مقوله فرهنگ است.
حجت الاسلام يعقوبي حجت الاسلام شاهمرادي- نشست منطقه اي شوراي فرهنگ عمومي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی شب گذشته در همایش منطقه ای شورای فرهنگ عمومی که با حضور حجت الاسلام سیدحسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی در بجنورد برگزار شد، با اشاره به نقش فرهنگ در توسعه بخش های مختلف جامعه، افزود: اگر فرهنگ جامعه ای درست نشود، رشد و توسعه آن جامعه متوازن نخواهد شد.

 

وی توسعه پایدار و متوازن کشور را در گرو توجه بیش از پیش به مقوله فرهنگ دانست و اظهار کرد: فرهنگ ام المسائل و ریشه همه پیشرفت ها و تکامل کشور در حوزه های مختلف محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با یادآوری سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در مهر ماه سال 91، به تشریح اثرات و برکات معنوی این سفر پرداخت و خاطرنشان کرد: بعد از سفر رهبری به خراسان شمالی، جهش فرهنگی در استان ایجاد شده به گونه ای که بعد از این سفر اعتماد و اعتقاد مردم استان به روحانیت و حضور آنها در محافل مذهبی کاملا مشهود و کیفی تر شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی برای نخستین بار موضوع سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند، خواستار ایجاد مرکزی با هدف انجام پژوهش در مورد سبک زندگی اسلامی در استان شد.

 

وی ادامه داد: در صورت راه اندازی این مرکز پژوهشی با بهره گیری از توان محققان و اندیشمندان بومی و کشوری می توان به نحو بهتری به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حیطه سبک زندگی اسلامی و فرهنگ عمومی جامه عمل پوشاند و به عنوان منبع برای استفاده دیگر استان ها قرار داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با انتقاد از این که خراسان شمالی به عنوان استان باب الرضا(ع) و گنجینه معرفت ها فاقد نماد شناخته شده ای است، پیشنهاد داد تا شورای فرهنگ عمومی با توجه به نام گذاری این استان به عنوان باب الرضا(ع) و گنجینه معرفت ها نمادی در خور خراسان شمالی تهیه و نصب کند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی همچنین از نیمه تمام ماندن ساختمان کتابخانه مرکزی استان انتقاد کرد و افزود: ساختمان این کتابخانه بیش از هشت سال است که در حد اسکلت باقی مانده و پیشرفتی هم نمی کند و به نظر می رسد کسی نیز قصد ندارد برای این عریان، لباسی تهیه کند.

 

وی با اشاره به این که خراسان شمالی فاقد کتابخانه مرکزی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه این استان هم از نظر مکان و هم از نظر منابع دچار فقر فرهنگی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خواست تا با رایزنی در سطح مقامات کشوری، مساعدت هایی را برای تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی خراسان شمالی جلب کند.

 

به گفته وی در صورت ساخت و تجهیز این کتابخانه با منابع غنی، می توان امیدوار بود که دیگر برای انجام تحقیقات و پژوهش های مناسب در استان دچار فقر منابع و درماندگی نخواهیم بود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات