۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۵۵۹۵۰
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی:

امام باقر به پیروی از پدر با دعا خواندن معارف ناب اسلام را زنده نگه داشت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره شرایط دوران امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) گفت: در آن زمان حاکمان طاغوت وجود فیزیکی ائمه(ع) را در اجتماع حذف کرده بودند و ایشان به وسیله ادعیه می‌خواستند نام رسول خدا (ص) و خاندانشان را در میان مردم زنده نگه دارند.
سيد محمدمهدي حسيني همداني،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در البرز، بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی شبکه یک سیما با بیان این که سلام کردن از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: اهمیت این مسأله به حدی است که می فرمایند حتی اگر در خانه کسی نبود انسان باید از جانب خداوند به خود سلام دهد.

 

امام جمعه کرج افزود: اگر ما ادعیه ائمه(ع) به ویژه دعاهای امام باقر(ع) و امام سجاد (ع) را بررسی کنیم می‌بینیم که دارای بیشترین سلام و صلوات بر خاندان رسول خدا(ص) هستند.

 

وی افزود: دلیل این کار امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) این است که در آن زمان حاکمان طاغوت وجود فیزیکی ائمه(ع) را در اجتماع حذف کرده بودند و ایشان به وسیله این کار می‌خواستند نام رسول خدا (ص) و خاندانشان را در میان مردم زنده نگه دارند.

 

امام جمعه کرج ادامه داد: سخن فرشتگان خطاب به انسان‌هایی که کار شایسته انجام می‌دهند، سلام و صلوات است و فرشتگان دنیا و آخرت برای انسان‌هایی که عمل صالح انجام داده و کلامشان سلام و صلوات است احترام زیادی قائل بوده و تا دروازه بهشت آن‌ها را با سلام و صلوات همراهی می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به این که انسان حق ندارد با کسی که جواب سلام او را نمی‌دهد هم کلام و هم سفره شود، تصریح کرد: جواب سلام واجب است و برکات زیادی در جامعه داشته و موجب افزایش برکت و طول عمر در میان امت اسلامی می‌شود.

 

وی با اشاره به این که اگر کسی جواب سلام ما را نداد وظیفه ما این است که طبق حکم مستحبی به او سلام کنیم، ادامه داد: متأسفانه امروز عده‌ای سعی می‌کنند کلمات به ظاهر زیبایی را جایگزین سلام کنند که این لغات با وجود این که زیبا هستند اما هیچ ارزش معنوی و برکتی برای انسان نداشته و بی فایده هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب با اشاره به این که ماه رجب مقدمه ماه شعبان، ماه رمضان و شب‌های قدر است، گفت: کسی که می‌خواهد قدر و منزلت شب قدر را درک کند باید از ماه رجب شروع کنند و کسانی که حرمت ماه رجب را حفظ می‌کنند و رجب را گرامی ‌دارند در پیشگاه خداوند جایگاه برجسته‌ای دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی یادآور شد: ما باید قبل از این که پیمانه عمرمان پر شود و بدون هیچ توشه‌ای از این دنیا برویم، با توبه و عمل صالح آخرت خود را آباد کنیم و باید به این نکته توجه کنیم که تا لحظه مرگ انسان برای توبه فرصت داشته و می‌تواند آخرت خود را آباد کند./837/پ202/ف

ارسال نظرات