۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۵۵۹۵۳
آیت الله نوری همدانی:

غربی‌ها در تبیین جایگاه بانوان همچون اعراب جاهلیت به خطا رفتند

خبرگزاری رسا‍ ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با توجه به خیانتی که غربی‌ها در تبیین نقش زنان در جامعه مرتکب شدند، گفت: این نظریات تفاوت چندانی با دیدگاه اعراب جاهلی ندارد چراکه هر دو کرامت و عزت زنان را خدشه‌دار می‌کند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از خواهران طلبه کرمان، با اشاره به جایگاه بانوان در اسلام، اظهار داشت: غربی‌ها چهره‌ای منفی از بانوان به دنیا معرفی کرده‌اند و کرامت و عزت زنان را خدشه‌دار کرده‌اند.

 

وی افزود: این نوع نگاه به جامعه زنان تفاوت چندانی با تفکر عرب جاهلی ندارد که وجود دختر را مایه خفت و خاری می‌دانستند و اگر کسی صاحب صاحب دختر می‌شد یا با ناراحتی وابراز شرم او را نگه می‌داشت و یا این‌که زنده به گورش می‌کرد؛ قرآن در این زمینه می‌فرماید« إِذا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالْأُنْثی‏ ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَ هُوَ کَظیمٌ».

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در دوران طاغوت مردم کشور ما نیز تحت تأثیر تبلیغات غربی‌ها قرار گرفته بودند و نگاه درستی به جامعه بانوان نداشتند؛ با روی کار آمدن انقلاب بر اساس مبانی اسلامی، بانوان توانستند نقش واقعی خود را در جامعه بیابند و حتی در برخی از عرصه‌ها نقش مهم‌تری نسبت به مردان ایفا کردند.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که دیدگاه عرب جاهلی و غرب درباره زنان هر دو باطل است، گفت: از نظر اسلام به لحاظ انسانیت زن و مرد تفاوتی ندارند؛ هرکس خداشناس‌، با ایمان، متقی، با اخلاق و مجاهد باشد شخصیت ارزشمندی است و کسانی که در این عرصه‌ها موفق‌ترند طبیعتا نزد پروردگار مقرب‌ترند؛ این وادی زن و مرد نمی‌شناسد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تحولات دنیای امروز و پیشرفت روز افزون بیداری اسلامی ابراز داشت: در چنین شرایطی اسلام به زنان باسواد و مجتهد نیاز دارد؛ خوشبختانه انقلاب اسلامی زمینه تحصیل و پیشرفت علمی و معنوی بانوان را فراهم کرده است و امروز شاهد هستیم که در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها خانم‌ها حضور پر رنگی دارند./928/پ202/ج

ارسال نظرات