۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۵۶۰۴۵
عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران:

شهدای هسته ای پشتوانه قدرت راهبردی هستتند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در همایش مذاکرات لوزان با دو دیدگاه منتقد و موافق گفت: شهدای هسته ای پشتوانه قدرت راهبردی هستتند و سازمان های بین المللی در مقابل شهادت آنها واکنشی نشان ندادند.
شهداي هسته اي

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم متقی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و از منتقدان بیانیه لوزان در همایش مذاکرات لوزان با دو دیدگاه منتقد و موافق که به همت انجمن علوم سیاسی ایران پیش از شهر امروز دوشنبه 31 فروردین ماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به فرایند مذاکرات لوزان، گفت: مذاکرات لوزان تکنیکی و کار ساز نبوده است.


 وی در ادامه صحب های خود خاطر نشان شد: مذاکرات به عنوان دیپلماسی و سیاست اعلامی بوده است وبه صورت عملی نبوده  و انعطافی نداشته است.


 عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اظهار داشت: بعد مذاکرات تحریم ها اعمال می شد و برخی تحریم ها را کاغذ پاره می دانستند و در مقابل که برخی فکر می کنند تحریم ها بر طرف می شود.


متقی با بیان اینکه سنگ مذاکرات در سال 2013 در ژنو بنا شد، در ادامه صحبت های خود گفت: این مذاکرات در شرایطی بر گزار شد که نگاه دقیق به خواسته آمریکا نبود تا فضای مذاکره تعیین شود .

 

وی با انتقاد از اینکه آمریکا می خواست با انجام مذاکرات ذخایر هسته ایران را کاهش و به صفر برساند، گفت: بعد از انجام این مذاکرات در نوامبر 2013 آمریکایی ها به خواسته خود رسیدند.


این منتقد مذاکرات لوزان با اشاره به اینکه آمیکایی ها در مذاکرات به آنچه دغدغه آنها بود رسیدند، در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: خطوط قرمز ما نادیده گرفته شد، امروز نیروگاه فوردو تبدیل به آزمایشگاه فیزیک هسته ای شده است و مواد شکافت ناپذیر وارد فوردو نمی شود و آزمایش ها متوقف شده است.


متقی در رابطه با آب سنگین اراک گفت:  فضای آب سنگین اراک تغییر کرده است و قلب آب سنگین وجود ندارد و این به دلیل نوع جوش های آن است .


وی برداشتن تحریم ها را از سوی آمریکا ناممکن دانست و گفت: در آینده فرآیند تصاعد فشار علیه ایران ادامه پیدا می کند و در تاریخ بین الملل این وضعیت تا کنون وجود نداشته است و آنچه در آینده بیش از انعطاف شاهد افزایش تحریم ها  خواهیم بود.


 عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در پایان صحبت های خود با اشاره به یاد و خاطره شهدای هسته ای کشور گفت: شهدای هسته ای پشتوانه قدرت راهبردی هستتند و در مظلومیت آن ها این مطلب قابل تایید است که سازمان های بین الملل در رابطه با شهادت آنها واکنشی نداشت./818/د101/ج

ارسال نظرات