۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۵۶۰۶۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

توجه به علم الهی جامعه را از مشکلات اجتماعی رهایی می‌بخشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی توجه به علم الهی و انسان ساز را عامل رهایی جامعه از مشکلات اجتماعی دانست و گفت: امروز جامعه بشری در مشکلات اساسی اجتماعی گرفتار شده به خاطر بی‌توجهی به علم الهی و ارزشی انسان‌ساز است.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در ویژه برنامه آغاز ماه رجب و ولادت امام محمدباقر(ع)، فرا رسیدن ماه رجب و اهمیت این ماه را در استغفار و بندگی بیشتر با عمل به فرایض الهی، خاطرنشان کرد: ماه رجب ماه بندگی، استغفار و طلب آمرزش از پروردگار متعال است و در این ماه باید رابطه قلبی، عاطفی و روحی را با معبود تقویت کرده و به تحکیم آن کمک کرد.

 

وی با برشمردن برخی از فضایل ماه رجب مانند مناجات، دعا، استغفار، روزه‌داری، صدقه دادن و آمادگی بیشتر برای ورود به ماه میهمانی الهی، افزود: در این ماه شریف اعتکاف و عبودیت خالص الهی با حال و هوای معنوی برای مؤمنان توصیه شده است.

 

حجت الاسلام ستوده، تصریح کرد: مسلمانان و مؤمنان با قدر دانستن ماه رجب، مقدمه حضور در ماه با فضیلت شعبان و رمضان را برای خود فراهم کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل، در ادامه با اشاره به میلاد امام محمدباقر(ع)، گفت: امام محمدباقر(ع) پیشتاز در اعتلای علوم و آموزه‌های ارزشی و اعتقادی با تربیت شاگردان بیشمار و فعالان عرصه‌های دینی و اعتقادی بود و این امام بزرگوار برای فراگیران علم در جامعه اسلامی می‌تواند الگو و اسوه‌ای بی‌نظیر باشد.

 

وی تصریح کرد: امام پنجم شیعیان که به علوم و فنون مختلف مسلط بوده و در تربیت شاگردان بیشمار تلاش و همتی راستین داشته و همواره سعی کردند تا مؤلفه‌های اصلی را در علوم و مبانی دینی روشنگری کرده و جامعه را از جهل، نادانی و گمراهی نجات دهند.

 

حجت الاسلام ستوده، خاطرنشان کرد: اگر امروز جامعه بشری در مشکلات اساسی اجتماعی گرفتار شده به خاطر بی‌توجهی به علم الهی و ارزشی انسان‌ساز است که سبب شده عده‌ای با نگاه مادی بر پیکره جامعه خود ضربه‌ای مهلک را وارد کنند./937/پ203/ب4

ارسال نظرات