۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۵۶۰۸۰
امام جمعه بابل:

لحظه های معنوی ماه رجب فرصتی بی نظیر برای خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با توصیه برای بهره گیری از ادعیه های ماه رجب گفت: نباید از هیچ لحظه ای از ماه رجب غافل شد زیرا یکی از نام های قیامت روز حسرت است و این افراد افسوس لحظه های از دست رفته ماه رجب را خواهند خورد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم جشن میلاد با سعادت امام باقر(ع) با تاکید بر لزوم بهره گیری از فیوضات ماه رجب گفت: ماه رجب ماه نزول برکات از جانب خداوند متعال است و انسان برای بهره مندی از این الطاف الهی تنها باید ظرف وجودی خود را به سمت این برکات بگیرد.

 

استاد حوزه علمیه بابل افزود: یکی از برکات بزرگ ماه رجب روزه داری در این ماه است که بنا بر روایات متعدد از پیامبر و ائمه معصومین موجب پاک شدن گناهان می شود.

 

مسؤول مدرسه علیه خاتم الانبیاء بابل به بیان برخی از برکات روزه داری در ماه رجب پرداخت و اذعان کرد: آنهایی که در ماه رجب روزها روزه می  گیرند و بخشی از شب را به عبادت مشغول می شوند در قیامت هنگامی محشور می شوند که تاجی مانند تاج پادشاهان بر سرشان است و ملائکه الهی به آنها خوش آمد و گوارا باد می گویند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) و سر داده شدن ندای این الرجبیون، گفت: آنهایی که اهل بهره گیری در ماه رجب بودند و با آن رابطه عمیقی داشتند در قیامت اینها به این ندا پاسخ می دهند و در زمره اهل بهشت قرار خواهند گرفت.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: اولیای الهی قبل از فرا رسیدن ماه رجب آن را یادآور می شدند و همدیگر را به خاطر رسیدن این ماه بشارت می دادند.

 

وی به روزهای گرم و افزایش ساعات روز و سختی های روزه داری در این ایام اشاره کرد و افزود: برخی از مدیران استانی با وجود اینکه بسیار پرتلاش هستند اما اهل روزه ماه شریف رجب هستند و این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که دارای مدیران متعهد و دیندار است.

 

امام جمعه بابل با توصیه برای بهره گیری از ادعیه های این ماه خاطرنشان کرد: نباید از هیچ لحظه ای از ماه رجب را غافل شد زیرا یکی از نام های قیامت روز حسرت است و این افراد افسوس لحظه های از دست رفته ماه رجب را خواهند خورد.

 

وی با گرامیداشت میلاد امام باقر(ع) به خدمات و برکات این امام اشاره کرد و گفت: خدای متعال به برکت ولادت این امام همام برکت و معرفت را به جامعه شیعه مرحمت کرده است  و امام باقر(ع) با جهاد علمی خود دوباره عرصه معارف را به جامعه شیعه برگرداند.

 

حجت الاسلام روحانی به جهاد علمی و فرهنگی امام باقر و امام صادق(ع) پرداخت و اذعان کرد: امروز جهان اسلام و تشیع هر چه دارد از قال الصادق و قال الباقر است و این برکات علمی این دو امام بود که موجب عظمت و بزرگی شیعه را فراهم کرد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات