۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۵۶۱۳۹
فرمانده سپاه کربلا:

سپاه در خط مقدم دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه کربلا با اشاره به نقش سرنوشت ساز، و موقعیت راهبردی و استرانژیک سپاه در نظام اسلامی گفت: سپاه مولود انقلاب اسلامی و برخاسته از متن مردم داوطلب و وفادار به انقلاب و نظام اسلامی است و همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داشته و دارد.
فرمانده سپاه کربلا مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار محمد حسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دوم اردیبهشت، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) درسال 1358، ویژگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بعد درونی را معنویت و در بعد بیرونی تبعیت از امام عادل یا همان تبعیت از ولی فقیه دانست.

 

وی با اشاره به چگونگی شکل گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در برهه حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی جوانان آگاه همراه مردم مؤمن ایران، در جریان درگیری با عوامل ستم شاهی و طاغوت با نثار خون خود اعلام موجودیت کرده و انقلاب را به ثمر رساندند، به همین دلیل همان موقع برای حفاظت و حراست از نظام اسلامی و دستاورد های انقلابی و ارزشی آن در عمل با انجام فعالیت‌های عمرانی، خدماتی، امداد، مسائل فرهنگی، تبلیغی و وارد میدان شدند.

 

سردار بابایی با اشاره به نقش سرنوشت ساز، و موقعیت راهبردی و استرانژیک سپاه در نظام اسلامی و نیز هشت سال جنگ تحمیلی گفت: سپاه مولود انقلاب اسلامی و برخاسته از متن مردم داوطلب و وفادار به انقلاب و نظام اسلامی است و همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب شکوهمند اسلامی قرار داشته و دارد.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از سه دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران، سپاه پاسداران همچنان نهادی ریشه دار، انقلابی، پرور و با نشاط و با جوهره ایمان، معنویت و فداکاری، نگاهبان کیان انقلاب بوده و در صف مقدم جهاد و خدمت به امت قهرمان قرار دارد.

 

وی افزود: سپاه عضو جداناپذیری از انقلاب اسلامی است و آرمان و پیام بلند آن نیز همان آرمان رفیع انقلاب اسلامی است.

 

سردار بابایی به عمق معنوی و پهناور مأموریت بزرگ سپاه که ریشه در اهداف و چشم انداز عظیم اسلام رهایی بخش دارد، گفت: سپاه در این راه، حماسه ای بزرگی آفرید و خدمات سترگ و بسیاری را به انقلاب و امت بپاخاسته اهدا کرد.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره نقش سپاه در خنثی کردن برخی از اغتشاشات و فنته‌ها در حوادث بعد از انتخابات افزود: مأموریت سپاه حفاظت از دستاوردهای انقلاب و نظام است.

 

وی، تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به منظور حفظ، تعمیق و بسط دادن دستاورد های ارزشی نظام اسلامی در ایران و جهان دانست و خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) با شناختی که از جوانان مؤمن، وفادار، جان برکف، همیشه در صحنه، مخلص و ولایتمدار بدست آورد، در دوم اردیبهشت ماه 58 فرمان تأسیس این نهاد مقدس را صادر کرد و جوانان مخلص و مؤمنی که در اعتلای اهداف نظام اسلامی نفش داشتند به طور رسمی آن را پایه نهاده و فعالیت خود را برای بقا و بسط ارزش ها در جهان ساماندهی کردند.

 

سردار بابایی با اشاره به این که با شروع جنگ در سال 59، سپاه پاسداران در کنار ارتشیان و بسیجیان میدان داری کرده و جانانه از نظام، عزت، ناموس و میهن اسلامی دفاع و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان دادند، تصریح کرد: بعد از جنگ هم برخلاف تصور برخی ها که کار و مأموریت سپاه را تمام شده می دانستند، امام راحل وجود سپاه را در همه زمان ها امری ضروری، غیر قابل انکار و مؤثر برای رفع نیازجامعه اسلامی در حوزه های خدماتی، عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، علمی، آموزشی و امنیت بخشی دانست.

 

فرمانده سپاه کربلا مازندران، توسعه کارکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پس از جنگ تحمیلی در زمینه های فنی، علمی، سازندگی، اختراعات، پزشکی مهم برشمرد و بیان کرد: وظیفه سپاه پاسداری از دستاوردهای نظام اسلامی است و با انعطافی که دارد در هر برهه نیاز، مشکل و یا تهدیدی برای نظام اسلامی پدیدار گردد و سلامت آن را به خطر اندازد، متناسب با آن وارد عمل می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات