۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۵۶۱۸۵
حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به ادامه کشتار مردم یمن در ماه حرام:

آل سعود نشان داد که حتی به ظواهر اسلام هم پایبند نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که به تصریح آیه قرآن جنگ در ماه‌های حرام حتی با کفار تعطیل است، گفت: آل سعود با ادامه کشتار مسلمانان یمن ثابت کرد که حتی ظواهر دین نیز اهمیت نمی‌دهد و حرمین شریفین تنها ابزاری برای بهره برداری‌های سیاسی آنان است.
حجت الاسلام سيدحسين حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا که از شبکه سه سیما پخش شد، با بیان این که مراقبت از گناه لازمه بهره برداری از برکات ماه رجب است، گفت: ماه رجب مقدمه ماه رمضان است و هرکس از ماه رمضان سال‌های قبل روزه قضا دارد باید در این ماه روزه گرفته و روزه قضا بر روزه مستحبی این ماه اولویت دارد.

 

وی با بیان این انسان باید در ماه رجب مراقبه کرده و گناه را تعطیل کند تا حال عبادت داشته باشد، افزود: باید ماه رجب ما با سایر ماه‌های ما تفاوت داشته باشد و این موضوع در دعای شب اول ماه رجب مورد تأکید قرار گرفته و بیان شده که انسان باید در برابر گناه از چشم، زبان و گوش خود محافظت کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که لیلة الرغائب قله ماه رجب است، ادامه داد: برای این شب در مفاتیح آداب خاصی ذکر شده که شخص می‌تواند با مراجعه به مفاتیح آن اعمال را انجام دهد.

 

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به این که در سال طبق آمارهای رسمی 550 هزار نزاع خیابانی در ایران رخ می‌دهد، اظهار کرد: این موضوع برازنده یک کشور علوی و فاطمی نیست و ما باید به جای یاد گرفتن سخنان ائمه (ع) این رهنمودهای گوهر بار آن‌ها را در عمل و در زندگی جمعی خود به کار بندیم.

 

وی با اشاره به این که یکی از ویژگی‌های ماه‌های حرام این است که دیه در آن افزایش می‌یابد، ادامه داد: متأسفانه از 10 میلیون موتور سوار در کشور 8 میلیون فاقد بیمه هستند که این موضوع نشان می‌دهد در یک کشور اسلامی و علوی مردم نسبت به جان یکدیگر بی توجه هستند در حالی که مهم‌ترین چیز در اسلام حفظ جان و آبروی یک انسان مؤمن است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های ماه‌های حرام این است که در آن محاربه حتی با کفار طبق فرمان مستقیم الهی و آیات قرآن کریم تعطیل است؛ در حالی که ما شاهد هستیم امروز عربستان به یک بهانه واهی در ماه حرام اقدام به کشتار و آزار مسلمانان یمن کرده است.

 

حجت الاسلام حسینی قمی ادامه داد: وقتی خداوند خون یک کافر را محترم می شمارد و ما را در ماه حرام از جنگ با او منع می‌کند ما چگونه به خود اجازه می‌دهیم با برادر خود که هم دین ما بوده و طبق آیات قرآن باید با او در نهایت عطوفت و مهربانی برخورد کنیم بجنگیم و خون، مال و ناموس او را مورد بی حرمتی قرار دهیم.

 

وی یادآور شد: این موضوع نشان می‌دهد که حتی در عربستان به همان ظاهر دین هم اهمیت داده نمی‌شود و حرمین شریفین تنها ابزاری برای بهره برداری های سیاسی عربستان است./837/پ202/ف

ارسال نظرات