۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۲۵۶۲۷۳
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال:

امام هادی با وجود محاصره دشمن دست از خدمت به مردم برنداشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) مشهد اردهال با بیان این‌که دشمن همواره از مبارزات و عدم همکاری امام هادی(ع) هراس داشت و رنج می‌برد، گفت: امام هادی(ع) با وجود محاصره بودن در بین لشکر تا آخرین لحظه از خدمت رسانی به مردم دست برنداشت.
حجت الاسلام سيد حسين کاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، سه شنبه شب در مراسم شهادت امام هادی(ع) در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که امام هادی(ع) پدرش امام جواد و مادرش سمانه نام دارد، گفت: ایشان در سن 41 سالگی بعد از 33 سال امامت در سامرا به شهادت رسید.

 

وی افزود: امام علی نقی(ع) در سامرا به شدت تحت نظر بود و نزدیک ترین یاران ایشان نیز از دیدار با او منع شده بودند، از این رو منابع اشاره دقیقی به نحوه شهادت ایشان ندارند.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: امام هادی(ع) در طول دوران امامت خود از سرکشان و حاکمان فاسد عباسی، رنج ها و محنت های بسیاری کشید که در این میان متوکل در ظلم و ستم نسبت به ایشان گوی سبقت را از دیگران ربوده بود.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر با اشاره به این که امام علی‌النقی(ع) با حاکمان ستمگر سازش نکرد، افزود: دشمن از مبارزات و عدم همکاری امام هادی(ع) هراس داشت و رنج می برد، از این رو تصمیم به از بین برداشتن ایشان گرفت و این امام همام را با مسموم کردن به شهادت رساند.

 

وی امام هادی(ع) را غریب و مظلوم سامرا یاد کرد و گفت: از امام هادی(ع) روایت است که دنیا مانند بازار است که در این بازار عده ای سود می برند و عده ای ضرر می کنند.

 

به گفته وی، کسانی که در معامله غش و کم فروشی می کنند، کسانی هستند که در بازار دنیا ضرر کرده و کسانی که به خدمت و دفاع از حق می پردازند، کسانی خواهند بود که از بازار دنیا سود می برند.

 

وی دین اسلام را دین اعتدال و میانه روی دانست و افزود: عاقبت بخیری در اعتدال بوده و افراط و تفریط سبب نابودی انسان می شود که گروه تروریستی داعش نمونه ای بارز از افراط است که با اقدامات وحشیانه خود چهره اسلام را در اذهان مخدوش کرده است.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: شایسته است که انسان بخشنده و خدمت‌گذار مردم باشد، چرا که بهترین عمل در دنیا خدمت کردن به مردم و بدترین گناه شرک است و انسان مشرک به بهشت نمی رود، اما خداوند می فرماید شخص مشرک را به واسطه خدمت به مردم در آتش جهنم نمی سوزانم.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) تسلیم در برابر خدا و خدمت به مردم را ریشه ایمان دانست و گفت: امام هادی(ع) با وجود  محاصره بودن در بین لشکر، تا اخرین لحظه از خدمت‌رسانی به مردم دست برنداشت./1307/پ202/ح

ارسال نظرات