۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۵۶۵۸۰
معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

پذیرفته شدن بیش از 200 نفر در مدارس علمیه لرستان

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان با اشاره به شرکت بیش از 700 نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه لرستان گفت: در مجموع نزدیک250 نفر در مدارس علمیه استان پذیرفته می شوند.
معاونت آموزش مرکز مديريت حوزه هاي علميه

حجت الاسلام سید محمدباقر موسوی، معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به این که بیش از 600 نفر در آزمون ورودی حوزه های علمیه برادران شرکت کردند، بیان داشت: این آزمون در دو حوزه امتحانی خرم آباد و بروجرد برگزار شد.

وی با اشاره به نام نویسی این تعداد در سایت حوزه افزود: 67 نفر نیز در روز آزمون با همراه داشتن کارت شناسایی خویش، در آزمون ورود به حوزه های علمیه لرستان شرکت کردند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که سالانه تعدادی از داوطلبان ورود به حوزه های علمیه پس از نام نویسی در آزمون شرکت نمی کنند، خاطرنشان کرد: در حوزه امتحانی خرم آباد در مجموع 406 نفر شرکت کردند.

وی در ادامه یادآور شد: آزمون ورودی حوزه های علمیه لرستان در سه مقطع سیکل با 222 نفر، دیپلم با حضور 277 نفر و مقاطع عالی نیز با حضور 140 نفر برگزار شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که پذیرفته شدگان در آزمون ورودی حوزه دو دسته هستند، افزود: افزون بر کسانی که نمره قبولی را کسب می کنند، برخی نیز در تکمیل ظرفیت معرفی می شوند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: پس از گذراندن مصاحبه و دوره های اختبار و تهذیب، نزدیک 250 نفر از داوطلبان در مدارس علمیه لرستان پذیرفته می شوند.

وی تصریح کرد: اگر برخی از داوطلبان پس از قبولی انصراف بدهند، از کسانی که در تکمیل ظرفیت معرفی شوند، دعوت به انجام مصاحبه می شود.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: کسانی که موفق به گذراندن مصاحبه شوند، در دوره آموزشی یک ماهه اختبار و تثبیت شرکت می کنند./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات