۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۵۷۴۵۳

نشست «دولت، ملت و آینده مشترک» در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست «دولت، ملت و آینده مشترک» در دانشگاه علامه طباطبایی با حضور رییس دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی امروز سه‌شنبه در نشست دانشجویی با موضوع "دولت، ملت و آینده مشترک" در آستانه روز ملی خلیج فارس که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان نقش دانشگاه علامه طباطبایی در برگزاری نشست های دانشجویی گفـت: دانشگاه محملی برای سخنرانی اساتید و دیدگاه های مسوولان کشور است و پلی را بین مسوولان و دانشجویان برقرار کرده است.


رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به پیدایش و تاریخچه تشکیل دولت ها، پیدایش آن را از قرن 19 دانست و اظهار داشت: پیدایش و تشکیل ملت ها از قاره اروپا آغاز و به نقاط جهان رسید.


سلیمی تشکیل دولت ها را در منطقه خاورمیانه به شکل مصنوعی دانست و گفت: بعد از فروپاشی دولت عثمانی دولت های تشکیل شد و ایران از معدود کشورهایی بود که ملت یکپارچه ای داشت.


وی با اشاره به بحران قوم و ملت ها در قرن 21 به ویژه در کشورهای خاورمیانه، گفت: این اختلاف ها منجر به جنگ های فراوانی شده است اما در ایران ما این بحران را نداریم و سیر هم زیستی ملیت های مختلف در ایران به تدریج شکل گرفته است.


سلیمی اظهار داشت: این ویژگی تاریخی نباید ما را مغرور کند و مشکلات ندیده گرفته شود و پاره ای از مسایل اساسی در کشور وجود دارد که نیاز به بحث و هم اندیشی بین دانشگاهیان وجود دارد.


رییس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه نباید در شناخت مساله قومیتی راه افراط و تفریط در پیش گرفته شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم در این نشست بتوانیم به بسته های پژوهشی دست یابیم و این نشست و پرسش ها آغازی برای همکاری و تعامل بین دانشگاهیان و مسوولان باشد.


گفتنی است، در پایان این مراسم علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی به سوالات دانشجویان درباره مهم‌ترین مسائل کشور پاسخ داد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات