۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۵۷۴۹۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نظارت و رصد مستمر، راه های انحراف و تخلف در دستگاه ها را مسدود می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: لازم است با نظارت مستمر و رصد مداوم فعالیت ها و اقدامات، راه های تخلف و سوء استفاده در دستگاه ها و ادارات مسدود شود.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار مديران بانک مهر اقتصاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با مدیران بانک مهر اقتصاد استان، با تأکید بر لزوم رعایت دقیق تر قوانین بانکداری اسلامی در بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری، اظهار کرد: باید پایه و اساس شکل گیری و فعالیت بانک ها بر اساس قوانین اسلام باشد.

 

وی اضافه کرد: همچنین لازم است کارمندان و کارکنان فعال در بانک ها نیز از جمله مخلص ترین و دست پاک ترین کارکنانی باشند که به مردم خدمت می دهند چرا که فعالیت های مالی بیش از سایر فعالیت ها نیازمند این اصل مهم است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این که خوشبختانه پایه و اساس بانک مهر اقتصاد بر اساس قوانین اسلام شکل گرفته است، افزود: همچنین اقدامات آموزشی این بانک در زمینه ترویج بانکداری اسلامی ستودنی و قابل تجلیل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لزوم نظارت بیشتر به منظور جلوگیری از فساد و سوءاستفاده در بخش های مختلف، خاطرنشان کرد: لازم است با نظارت مستمر و رصد مداوم فعالیت ها و اقدامات بخش های مختلف، راه های انحراف، تخلف و سوء استفاده در دستگاه ها و ادارات مسدود شود.

 

وی از مدیران و مسؤولان ادارات و نهادهای مختلف خواست تا با دقت بیشتر در این زمینه از سلامتی و پاکی دستگاه متبوع خود حفاظت کرده و اجازه ندهند عده ای اندک با اعتبار و آبروی آن دستگاه بازی کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی که برای سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شده است، وظیفه مدیران و مسؤولان در تحقق این شعار را سنگین تر از مردم دانست.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که مردم در مقاطع مختلف همدلی و همراهی خود با مسؤولان و نظام اسلامی را اثبات کرده اند، افزود: در این راستا و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در سال جاری می بایست همدلی، همزبانی و انسجام بین دستگاه های دولتی و مردم بیش از گذشته افزایش یابد.

 

به گفته وی تقویت همدلی و همزبانی بین مردم و نهادهای مختلف کشور از جمله دولت باید به گونه ای باشد که در سال جاری شاهد تحول شگرف و معناداری در این زمینه باشیم.

 

محمد سنچولی، مدیرکل شعب بانک مهر اقتصاد خراسان شمالی نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های این بانک در سال گذشته و امسال ارائه داد و افزود: بانک مهر اقتصاد در همه فعالیت های مالی و پولی خود در پی پیاده سازی قوانین شرع مقدس و اصول بانکداری اسلامی است.

 

وی با بیان این که یکی از رویکردهای بانک مهر اقتصاد، حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی در راستای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور است، اضافه کرد: در این زمینه در طول سال گذشته بیش از 109 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی در استان خراسان شمالی از سوی بانک مهر اقتصاد پرداخت شده است./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات