۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۵۷۶۴۵
آیت الله نمازی:

مبلغان طرح هجرت ادامه دهندگان راه انبیا هستند

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان از روحانیان مبلغین در طرح هجرت به عنوان ادامه دهندگان راه انبیاء الهی نام برد و از آنها خواست تا قدر جایگاهی که خداوند به آنها داده است بدانند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان صبح امروز در دیدار با روحانیون و مبلغین در طرح هجرت روستاهای شهرستان کاشان با اشاره به این که کار شما مبلغین در طرح هجرت کار انبیاء الهی است گفت: درتمام ادیان آسمانی طرح هجرت بوده است و در اسلام نیز از صدر اسلام طرح هجرت وجود داشته است و اصلا تاریخ اسلام، طرح هجرت است.

 

وی افزود: اگر در اسلام هجرت نبود و اگر هجرت پیامبراکرم(ص) از مکه به مدینه نبود، اسلام در مکه دفن می شد و امروز بقای اسلام مرهون هجرت پیامبراکرم(ص) از مکه به مدینه است.

 

در راه دین و توحید کردن جهاد است

نماینده ولی فقیه درکاشان یاد آورشد: در تاریخ هجرت در اسلام نه تنها پیامبر اکرم(ص) بلکه امیرمؤمنان، امام حسن،امام حسین، امام رضا و دیگرائمه معصومین نیز در طرح هجرت قرار داشتند اما با این تفاوت که هجرت آنها اجباری بود اما هجرت مبلغین و روحانیون در طرح هجرت اختیاری است.

 

به گفته وی، امام زمان(عج) نیز دائما در حال هجرت است و گاهی در مکه، گاهی در مدینه و کربلا و گاهی هم در مشهد است.

 

آیت الله نمازی گفت: مبلغین در طرح هجرت که با مشکلات و سختی هایی روبرو هستند، باید قدر خود و جایگاه خود را بدانند چرا که در راه دین و توحید حرکت کردن جهاد است.   

 

ماه های رجب، شعبان و رمضان نیز ماه های آماده باش اولیاء خدا است

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه ماه رجب را ماه آماده باش اولیاء خدا دانست و افزود: همان طور که در جبهه نظامی هنگام بروز خطر فرماندهان کل، فرمان آماده باش صادر می کنند، ماه های رجب، شعبان و رمضان نیز ماه های آماده باش اولیاء خدا و بندگان صالح خدا است.

 

آیت الله نمازی گفت: در این سه ماه شیطان که دین انسان ها را هدف می گیرد ذلیل است چرا که اهل ایمان بیدار و آماده باش هستند و از فرصت ها و لحظه به لحظه این ماه به درستی استفاده می کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ماه رجب را ماه انس و خلوت با خدا، ماه راز و نیاز با معبود و معشوق حقیقی دانست و یاد آورشد: ماه رجب ماهی است که عارفان به لله با خدا عشق می کنند.

 

آیت الله نمازی گفت: مبلغین و روحانیون در طرح هجرت در ماه های رجب، شعبان و رمضان که رسالت تبلیغ آیات الله را بر عهده دارند، منصب بزرگی دارند که خداوند نصیب آنها کرده است و این منصب برای پیوند بین خالق و مخلوق و حلقه اتصال آنها است که باید از این فرصت بیشترین بهره برداری را برای این پیوند داشته باشند.

 

وی افزود: همه ما نیاز به آشنایی با سیره اهل بیت(ع) و آیات الله داریم و باید اهمیت این ماه را باید به انسان ها متذکر شویم چراکه انسان ها همیشه در معرض نسیان و فراموشی قرار دارند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: یکی از کارهای مهمی که در این ماه باید به آن توجه داشت کلاس معرفت شناسی است، بنابراین مبلغین در طرح هجرت در روستاها باید دعای های ماه رجب را برای مردم تحلیل و تفسیر کنند./1307/پ202/ج

 

ارسال نظرات