۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۵۷۶۸۱
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان:

امام جواد فردی جامع، کامل و دارای جایگاه رفیع علمی و معنوی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: حضرت جواد الائمه(ع) با وجود سن کمی که داشتند، فردی جامع و کامل بودند و بسیاری از بزرگان برای حل مشکلات خود به ایشان مراجعه می‌کردند.
حجت الاسلام و المسلمين پورذهبي مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه سيستان و بلوچستان

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز امام جواد(ع) این است که ایشان در سنین کودکی به امامت رسیدند.

 

وی ادامه داد: ایشان تنها فرزند امام رضا(ع) هستند و این از ویژگی‌های خاص جوادالائمه است که برادر دیگری نداشتند.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان افزود: حضرت جواد(ع) در همان سن هشت سالگی که به امامت مبعوث شدند، جامع تمام علوم، احکام دین و قرآن بودند چنانچه در مجلسی که قاضی‌القضات بغداد سؤالاتی را مطرح کرد، حاضران مجلس از پاسخ شیوا و کامل امام حیرت‌زده شدند.

 

وی اظهار کرد: سن امام جواد(ع) نیز کمترین سن در میان اهل‌بیت(ع) در هنگام شهادت است، ایشان در 25 سالگی به شهادت رسیدند و از این نظر جوان‌ترین امام محسوب می‌شوند.

 

حجت الاسلام پورذهبی تصریح کرد: امام جواد(ع) تجلی عمل به دستورات الهی بودند، ایشان با وجود سن کمی که داشتند، فردی جامع و کامل بودند و بسیاری از بزرگان برای حل مشکلات خود به ایشان مراجعه می‌کردند، بنابراین مقام و جایگاه علمی ایشان می‌تواند بسیار مورد توجه باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: جایگاه معنوی امام حواد(ع) مانند سایر ائمه هدی(ع) بسیار رفیع است، عبادات و نیایش‌های ایشان بسیار زبانزد بود.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مسأله مهم‌تری که می‌تواند برای جوانان ما الگو باشد، تعامل حضرت جواد الائمه(ع) با دیگران است، ایشان مورد احترام همگان بودند و این امر به سبب رفتار مناسب ایشان با اطرافیان بود، یک جوان در دنیای امروز اگر دقت لازم را داشته باشد، می‌تواند با احترام به بزرگ‌ترها و کسب جایگاه‌های معنوی، اخترام دیگران را به خود جلب کند./831/ت302/ح

ارسال نظرات