۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۵۷۷۱۲
استاد حوزه علمیه:

بارزترین ویژگی اخلاقی جوادالائمه سازگاری با همسر ناسازگار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام هادی‌زاده با اشاره به سازگاری امام جواد(ع) با همسر ناسازگار خود، گفت: با اینکه ویژگی‌های ایشان با همسرش، ام فضل از لحاظ اعتقادی و فکری کاملا متفاوت و متضاد بود اما امام تا پایان عمر خویش با او مدارا کرد.
ميلاد با سعادت امام جواد (ع)

حجت الاسلام امیر هادی‌زاده استاد حوزه علمیه امام صادق زاهدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوران امامت امام جواد(ع) که شیعیان با آن درگیر بودند، پدیده امامت کودک بر جامعه اسلامی بود.

 

وی ادامه داد: به دلیل این‌که خداوند در سن پیری امام رضا(ع) به ایشان فرزندی به نام جواد الائمه را عطا کرد و امام جواد در هنگام امامت سن کمی داشتند، این مسأله برای شیعیان تازگی داشت و سؤالات بسیاری را در اذهان به وجود آورد.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در حقیقت، خداوند برای ایجاد زمینه ظهور، این امر را مقدر کرد تا زمان امام دوازدهم اگر کودک پنج‌ساله‌ای بخواهد به امامت برسد، جای شک و شبهه‌ای باقی نماند.

 

وی با اشاره به سازگاری امام جواد(ع) با همسر ناسازگار خود، افزود: از لابه‌لای زندگی امام جواد(ع) دو خصوصیت ویژه را می‌توان دریافت کرد بارزترین ویژگی اخلاقی ایشان سازگاری با همسر ناسازگار است با اینکه خصوصیات ایشان با همسرش، ام فضل از لحاظ اعتقادی و فکری کاملا متفاوت و متضاد بود اما امام تا پایان عمر خویش با او مدارا کرد و هیچ گاه او را مورد بی‌احترامی قرار نداد پس اخلاق در خانواده و به ویژه برخورد با همسر را باید از امام جواد بیاموزیم.

 

حجت الاسلام هادی‌زاده خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر، علم و آگاهی جواد الائمه بود آنچه که در مناظرات و گفت‌و‌گوهای ایشان با علمای بزرگ خود به دست رسیده است، نشان می‌دهد امام جواد با سن اندک خود علم امامت را به همگان نمایان کردند.

 

وی تأکید کرد: زندگانی امام جواد به ما می‌رساند که در حوزه اخلاق، گذشت و کوتا‌ه‌آمدن در برابر افراد بسیار تعیین کننده است و همچنین درنوردیدن مرزهای علمی در کمال تواضع را باید از ایشان یاد بگیریم./831/ت302/ب4

ارسال نظرات