۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۵۷۷۷۰

شرکت بیش از 1500 نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت در آذربایجان غربی با شرکت یک هزار و 545 نفر برگزار می شود.
حجت الاسلام کريمي

جت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با سراسر کشور، جمعه این هفته یازدهم اردیبهشت ماه با هدف ارزیابی موسسات قرآنی و قرآن آموزان برگزار می شود.

 

وی افزود: این آزمون در آذربایجان غربی با شرکت یک هزار و 545 نفر برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: علاقه مندان قرآنی از 13 شهرستان آذربایجان غربی برای شرکت در این آزمون نام نویسی کرده اند که 36 درصد شرکت کنندگان از ارومیه هستند.

 

حجت الاسلام کریمی حفظ، مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه را رشته های آزمون سراسری قرآن و عترت اعلام کرد که به صورت شفاهی و کتبی برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: آزمون نفرات بالای 12 سال به صورت کتبی و زیر 12 سال در رشته های حفظ قرآن کریم به صورت شفاهی انجام گیرد.

 

وی محل برگزاری آزمون کتبی در ارومیه را فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری ارومیه و آزمون شفاهی در ساختمان آموزش موسسه دارالحافظین قرآن کریم اعلام کرد و گفت: آزمون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال با همکاری موسسه دارالحافظین قرآن کریم و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برگزار می شود.

 

ارتقای همکاری های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه زمینه ارتقای همکاری های فرهنگی فراهم شد.

 

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در راستای گسترش فعالیت های پژوهشی در حوزه فرهنگ استان به امضا رسید.

 

دبیرشورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی، موضوعات مرتبط با مفاخر شناسی استان، تدوین و تهیه اطلس فرهنگی و پژوهش در حوزه های فرهنگ استان را از جمله زمینه های این همکاری برشمرد.

 

وی افزود: امضای این تفاهم نامه برای نخستین بار از نوع خود در کشور است که امیدواریم زمینه ساز همکاری های بیشتر در راستای اعتلای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای شاخصه های فرهنگی در استان باشد./936/ت302/ب4

ارسال نظرات