۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۵۷۷۹۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

ماه رجب فرصت مناسبی برای تقرب و نزدیکی با خداوند است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و گفت: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب و نزدیکی بیشتر با خداوند متعال است.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید اجمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در نور گفت: ماه رجب فرصتی ارزنده برای سعادت و تعالی انسان است که باید بهره برداری شایسته ای از آن داشته باشیم.

 

وی، ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و گفت: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب و زندگی بیشتر با خداوند متعال است.

 

حجت الاسلام جباری مراسم معنوی اعتکاف را عبادتی برای خودسازی بیان کرد و افزود: اعتکاف امری مستحب اما تاثیر معنوی آن به حدی است که برای معتکفان خاطرات زیبا، جاودانه و ماندنی به جا می گذارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: باید برای رسیدن به معرفت و محبت اهل بیت(ع) به اعتکاف نگاه عبادی و به جنبه خودسازی آن توجه شود.

 

وی به حضور و اشتیاق روزافزون جوانان و نوجوانان برای شرکت در فریضه اعتکاف اشاره کرد و اذعان داشت: خداوند در نهاد همه انسان‏ها گرایش به معنویت و توحید قرار داده و این گرایش بایدد درست هدایت شود.

 

حجت الاسلام جباری به نقش روحانیت در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در جمع معتکفان می تواند بر اثرگذاری این مراسم معنوی بیفزاید.

 

وی تاکید کرد: وقتی روحانی اعتکاف، مربیان فرهنگ و عوامل اجرایی آن با لطف و محبت نیاز معتکفان را پاسخ می‏ دهند، بعد از پایان اعتکاف گرایش معتکفان به مربیان فرهنگی شان زیاد می ‏شود و این خود زمینه اعتلای معنوی آنان را ایجاد می‏ کند.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که اعتکاف سنت بسیار حسنه و پسندیده ای است، بیان داشت: این مراسم معنوی در شهر چسمتان به نحوی شایسته صورت می گیرد که شاهد گسترش چشمگیر آن هستیم.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که اعتکاف فرصت طلایی خودسازی انسان است، تصریح کرد: این مراسم معنوی فرصت طلایی و ویژه ای است که انسان باید در راستای تقرب الی الله گام بردارد.

 

وی با اشاره به این که مراسم معنوی اعتکاف فرصتی گرانقدر برای افرادی است که عاشق عبادت و راز و نیاز با پروردگار خود هستند، گفت: اعتکاف برنامه ای ارزشمند برای آن هایی است که از هیاهوی زندگی مادی دل خسته شده و با تفکر و اندیشه ناب می خواهند در دریای معنویت و عبودیت قرار گیرند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات