۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۲۵۷۹۰۰
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان:

تشیع به منابع قدرتمند علمی و معنوی متصل است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان گفت: تمام سیاست مداران جهان به این نتیجه رسیده اند که با تشیعی که در آن فرهنگ شهادت و عبادت است نمی توان مبارزه کرد، از این رو تشیع از جایگاه و نورانیت خاصی برخوردار است.
حجت الاسلام سيد مجتبي رضائي جواهريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی رضایی جواهریان، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان کاشان چهار شنبه شب در هیأت ستاد قالی شویان فین کاشان در جوار مضجع حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که ما شیعیان با توجه به برگزاری پرشور مراسم های محرم، شناخت مناسبی از امام حسین(ع) داریم، افزود: شناخت ما از دیگر ائمه(ع) مناسب نیست، چرا که از آن بزرگان کمتر گفته شده است.

 

وی افزود: امام جواد(ع) در سال 195 هجری قمری در مدینه از مادری به نام خیزران دیده به جهان گشود و ایشان در سن 8 سالگی به مقام امامت و رهبری جامعه رسید و در سن 25 سالگی به شهادت رسید.

 

 

حجت الاسلام رضایی جواهریان گفت: برخی به مأمون خرده می گرفتند که چرا امام جواد(ع) در سن 8 سالگی به امامت رسیده است و مأمون به عنوان یک دشمن دانا، برای حفظ قدرت و جایگاه دنیایی خود حضرت جوادالائمه را به جلسه ای دعوت کرد و مباحثی در آن جلسه مطرح کردند که آن بزرگوار در تمام مباحث پیروز بود.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان تأکید کرد: تمام سیاست مدارن جهان به این نتیجه رسیده اند که با تشیعی که در آن فرهنگ شهادت و عبادت است نمی توان مبارزه کرد، از این رو تشیع از جایگاه و نورانیت خاصی برخوردار است.

 

به گفته وی، تمام قدرت های مستکبر با ولایت امیرمومنان(ع) و اهل بیت(ع) سر جنگ دارند، از این رو اگر ما ولایت آن بزرگواران را نداشته باشیم با ما مشکلی ندارند، چرا که ولایت به معنای عدالت، شهادت، علم و اعتقاد به معاد و روز قیامت است.

 

وی با اشاره به این که امام راحل فرمود که انقلاب اسلامی باید در تمام دنیا ترویج داده شود و برخی بر این جمله باور نداشتند، افزود: امروزه شاهد گسترش فرهنگ اسلامی و تشیع در سراسر جهان هستیم که این فرهنگ از زمان ائمه اطهار(ع) به وجود آمده است.

 

وی یادآور شد: تشیع به منابع قدرتمند علمی و معنوی متصل است، از این رو مذهب تشیع حاضر است به مناظر و گفت‌وگو با تمام مذاهب و ادیان بپردازد، چرا که مذهب تشیع، فرهنگ آشنای افراد به معنای واقعی خلیفه الله بر روی زمین است و فرهنگ جنگ و کشتار نیست.

 

حجت الاسلام رضایی جواهریان با اشاره به این که تفاوت علمای تشیع با دیگر مذاهب در آن است که اگر اصل اسلام را در خطر ببینند، جان و آبروی خود را فدای اسلام می کنند، گفت: مرحوم مقدس اردبیلی کتبی در رابطه با شیعه دارد که فضایل عصمت و طهارت به زیبایی در آن مطرح شده است که سفارش می شود با مطالعه این کتب، از نورانیت و اهل بیت(ع) بهره مند شویم.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان گفت: ایستادگی مردم یمن در برابر استکبار به واسطه شیعه بودن آن ملت انقلابی است، چرا که وجود نور تشیع موجب اقتدار در برابر دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات