۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۵۷۹۸۲
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

جوانان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن به سلاح علم و تقوا مجهز شوند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: در عرصه فرهنگی دشمن به‌ دنبال یارگیری و گمراه کردن جوانان این مرز و بوم است، بنابراین در این راستا با سلاح علم، دانش و تقوا به جنگ با دشمنان و مقابله با تهاجم فرهنگی می‌رویم.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نشست با اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان مرکزی بیان داشت: آشناکردن دانش آموزان با آموزه‌های دینی و قرآنی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سبب می شود تا نسل جوان و نوجوان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه شوند و در این راستا معلمان و مسؤولان آموزشی وزارت آموزش و پرورش باید افزون بر ارائه مطالب درسی برای این موضوع مهم برنامه ریزی درستی انجام دهند.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: در نظام آموزشی ایران اسلامی شکل گیری شخصیت نسل فردا به دست معلمان توانمند و خوش فکر است و در این جهت باید اهدافی را که برای تعالی نظام و اقتدار کشور ترسیم شده با آگاهی به نسل آتی منتقل شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که جوانان و نوجوانان گل سرسبد نیروی انسانی هستند خاطرنشان کرد: نیروی انسانی بزرگترین و مهم ترین سرمایه جوامع بشری محسوب می شود و بی‌شک جوانان می‌توانند کشور را به اوج اقتدار برسانند و اگر جامعه ما به عنوان یک جامعه پیشرو مطرح شده، به سبب ایفای نقش جوانان است.

 

امام جمعه اراک با تاکید بر این که تکلیف نهادهای فرهنگی و آموزشی  ایران اسلامی ترویج فرهنگ ناب اسلام محمدی(ص) و تقویت همگرایی مذهبی و هویت ملی است عنوان کرد: فرهنگیان باید با بهره گیری از روش‌های مشارکت جویانه گفتمان کارآمدی در این حوزه ایجاد کنند.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: ایمان به خدا، احترام به پدر و مادر، تعیین هدف، تلاش و کوشش، برگزیدن دوستان مناسب و انجام ورزش ها و تفریحات مناسب از مجموعه ویژگی‌ها و رفتارهایی است که نوجوان و جوانان در جامعه اسلامی باید به آن روی آورند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) همواره بیشترین احترام را در مورد نوجوانان و جوانان به‌کار می‌بردند و به آنان شخصیت می‌دادند و ما نیز باید با الگو قرار دان این رفتار، زمینه را برای ابراز وجود نوجوانان و جوانان فراهم کنیم.

 

امام جمعه اراک در رابطه با نقش معلمان در انقلاب اسلامی گفت: معلمان در تمامی صحنه های انقلاب با بینش و بصیرت خاص از آرمان های انقلاب در سنگر علم آموزی و معرفت اخلاقی و دینی دفاع کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز معلمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز در صف اول تحقق اهداف برنامه های کشور در اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی قرار دارند و این قشر محترم از جامعه، باید قدرتمند تر از گذشته رسالت سنگین خود را در جامعه انجام دهند.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند، بنابراین این قشر از جامعه باید ضمن فراگیری علوم روز دنیا، با بهره گیری از آموزه های قرآن کریم و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در راستای آبادانی ایران اسلامی گام های اساسی بردارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: آنچه که امروز به دست جوانان این مرز و بوم رسیده است، بسیار گران بها و با ارزش می باشد زیرا با خون پاک شهدا آمیخته است بنابراین با تمام وجود باید از آن پاسداری و نگهدای کرد تا از دست نرود.

 

امام جمعه اراک در ادامه گفت: در عرصه فرهنگی دشمن به‌دنبال یارگیری و گمراه کردن جوانان این مرز و بوم است، بنابراین در این راستا با سلاح علم، دانش و تقوا به جنگ با دشمنان و مقابله با تهاجم فرهنگی می‌رویم.

 

گفتنی است، در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان مرکزی بیش از پنج هزار نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی عضویت دارند./842/پ202/ب4

ارسال نظرات