۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۵۸۰۴۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

اعتکاف فرصتی برای تطهیر اندیشه و پالایش روح است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مراسم معنوی اعتکاف فرصت ارزشمند خودسازی و تعالی انسان است، گفت: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی مطلوب است که انسان می تواند به اهداف خود آسان تر برسد.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه توجیهی مراسم معنوی اعتکاف شهر چمستان با اشاره به فضیلت های گرانقدر مراسم معنوی اعتکاف، گفت: مراسم اعتکاف فرصت، قابلیت و استعداد پرواز انسان به سوی خدا و خدایی شدن و عرشی شدن ما انسان ها است.

 

امام جمعه چمستان تصریح کرد: انسان ها به طور طبیعی کمال، پرواز و رشد را دوست دارند و از نقص گریزان هستند که باید بهره برداری ارزنده ای از فرصت ها داشته و در راستای سعادت و رستگاری گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: همه انسان ها این را می دانند، اما جمع زیادی نمی دانند چه کار کنند و چه عملی را انجام دهند تا زودتر و مناسب تر به نتیجه برسند که هر چند می دانند تنها با عمل است که انسان می تواند برداشته ها و توانمندی خود را افزایش دهد.

 

وی با تاکید بر این که انسان توان آن را دارد تا خواسته هایش را برآورده کند، گفت: در هر جایی انسان می تواند شروع پرواز خود را قرار دهد که می تواند با هر عمل خیری در مقدس ترین مکان همچون مسجد و عبادت و راز و نیاز با حضرت حق باشد.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که مراسم اعتکاف فرصت ارزشمند خودسازی و تعالی انسان است، بیان داشت: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی مطلوب است که انسان می تواند به اهداف خود آسان تر برسد که باید انس و ارتباطی ارزنده با حضرت حق برقرار کنیم.

 

امام جمعه چمستان تصریح کرد: انسان باید در سه روز مراسم معنوی اعتکاف به عبادت و راز و نیاز پرداخته و بهره برداری شایسته ای از این ایام نورانی داشته باشد که ثمرات و برکات بسیاری در زندگی او دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روح هر انسانی نیازمند نیایش و مناجات است، گفت: ارتباط موجود ضعیف با قوی سبب توانمندی و قوت آن موجود ضعیف می شود که انسان باید در راستای نزدیکی به پروردگار متعال حرکت کند.

 

وی خاطرنشان کرد: غفلت و بی توجهی نسبت به این نیاز و ارتباط، باعث به خواب رفتن، عدم هوشیاری انسان و افتادن در دام گاه های مختلف معنوی، مکرهای شیطانی و فاصله گرفتن از دریای رحمت خدا می شود که باید تلاش کنیم تا در مسیر تقرب الی الله حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام جباری در پایان افزود: همه عزیزان باید با این عهد مودت و میثاق مجدد خودشان را برای ماه ضیافت و مهمانی اصلی و رسمی خداوند متعال آماده کنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات