۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۲۵۸۲۴۲

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری سومین کرسی تلاوت قرآن در عروس خانه های ایران خانه تاریخی طباطبائی های کاشان با استقبال نوجوانان و جوانان کاشان، سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج‌البلاغه شهرستان کاشان و چاپ کتاب بوستان اشک زیارت عاشورا به همراه ترجمه منظوم برخی از اخبار فرهنگی شهر کاشان است.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مهدی نادعلی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در این مراسم ، هدف از برگزاری این محافل نورانی را ترویج فرهنگ قرآنی، آموزه های دینی و ایجاد فضایی معنوی و روحانی با محوریت کلام وحی در جامعه برشمرد.

 

مهدی نادعلی، با تاکید بر اینکه قرآن برنامه جامع و کامل زندگی برای سعادتمندی و رستگاری بشر است افزود: قرآن شفای هر دردی و هدایت گر انسان ها در زندگی فردی و اجتماعی است.

 

وی، با اشاره به این که برگزاری برنامه های قرآنی در راستای تعمیق معارف ناب قرآنی یکی از برنامه های فرهنگی این سازمان است افزود: سازمان در این راستا سومین کرسی تلاوت قرآن با حضور حاج کریم منصوری و حاج مهدی غلام نژاد دو قاری برجسته و برتر بین المللی قرآن را در خانه تاریخی که اوج شاهکار معماری اسلامی است برگزار می کند.

 

شایان ذکر است: سومین کرسی تلاوت قرآن با عنوان محفلی از جنس نور  با حضور قاریان و اساتید بین المللی قرآن، اجرای گروه تواشیح یاسین وابسته به پایگاه دارالقرآن کریم بسیج حضرت مسلم بن عقیل(ع) ، تلاوت قاریان، تجلیل از دو چهره قرآنی، مسابقه قرآنی و قرعه کشی و اهدای جوایز به 10 نفر از مدعوینی که نام انها علی است  به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و دارالقرآن پایگاه بسیج مسلم ابن عقیل(ع) ناحیه مقاومت سپاه کاشان برگزار شد.

 

سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج‌البلاغه شهرستان کاشان برگزار شد

علی مشربی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت:سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج‌البلاغه با حضور قرآن آموزان مؤسسات قرآن و عترت شهرستان کاشان توسط مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین‌(ع‌) کاشان به ‌عنوان مؤسسه مجری این آزمون در شهرستان کاشان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و سایر مؤسسات قرآن و عترت از جمله، نهاد قرآن کریم(جامعه القرآن)،مهد قرآن و هدایت در 2 نوبت به ‌ برگزار شد.

 

به تمامی داوطلبانی که امتیاز 90 از 100 را کسب کرده باشند وهمچنین به شرکت‌ کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب لازم و نمره قبولی در آزمون شوند، گواهی‌نامه پایان دوره معتبر توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود. 

 

کتاب بوستان اشک زیارت عاشورا به همراه ترجمه منظوم چاپ و منتشر شد

کتاب بوستان اشک زیارت عاشورا به همراه ترجمه منظوم به قلم علی بوستانی طاهری توسط انتشارات مرسل کاشان در دو قطع رقعی و جیبی در تیراژ 5 هزار جلد به چاپ رسید.

 

علی مشربی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: این کتاب مثنوی مشتمل بر114 بیت به همراه زیارت عاشورا است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان یاد آورشد: علی بوستانی طاهری اهل طاهرآباد کاشان در خانواده  مذهبی درسال 1345 متولد ،فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نساجی و در پست کارشناس ارشد اداره دارایی کاشان مشغول به کاراست.

 

مشربی یاد آورشد: علی بوستانی عضو انجمن های ادبی شهرستان کاشان است که از نوجوانی به کار سرودن شعر فعالیت داشته است، دوکتاب بوستان عشق و بوستان نور با محتوای اشعار آئینی و توحیدی از دیگر آثار این نویسنده است که به چاپ رسیده است./1307/پ203/ح

ارسال نظرات