۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۵۸۵۷۶
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی خبر داد؛

تعهد 1.5 میلیارد تومانی مردم خراسان شمالی برای بازسازی عتبات عالیات

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی از تعهد 1.5 میلیارد تومانی مردم این استان برای کمک به بازسازی عتبات عالیات در سال جاری خبر داد.
بازسازي عتبات عاليات

محمد صفری، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: امسال تعهد مردم این استان برای کمک به بازسازی عتبات عالیات 1.5 میلیارد تومان است.

 

وی با بیان این که این میزان کمک معادل ساخت 500 متر مربع از صحن و سرای حضرت زهرا(س) و دیگر اماکن متبرک عتبات عالیات است، اضافه کرد: مساحت کل صحن و سرای حضرت زهرا(س) در نجف 220 هزار متر مربع است که استان خراسان شمالی عهده دار ساخت 500 مترمربع از آن شده است.

 

صفری با اشاره به این که افزون بر کمک های نقدی و غیرنقدی شامل طلا و مصالح ساختمانی، ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خراسان شمالی اقدام به اعزام استادکار و نیروی کار ساختمانی به عراق می کند، خاطرنشان کرد: در این زمینه به زودی 30 نفر نیروی کار از این استان به منطقه بین نجف تا کربلا اعزام خواهند شد.

 

وی در ادامه با یادآوری میزان مشارکت های مردمی استان خراسان شمالی برای بازسازی عتبات عالیات در سال گذشته، اظهار کرد: پارسال مردم دوست دار ائمه اطهار(ع) این استان در مجموع بیش از 735 میلیون تومان وجه نقد برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

 

صفری اضافه کرد: افزون بر این میزان کمک نقدی، همچنین مردم استان خراسان شمالی در سال گذشته 190 گرم طلا و 400 گرم نقره نیز به این منظور نذر و اهدا کردند و همچنین 30 نفر استادکار و نیروی کارگری هم از خراسان شمالی برای بازسازی عتبات عالیات اعزام شدند.

 

به گفته وی مجموع کمک های مردم استان خراسان شمالی در سال گذشته با نیت بازسازی عتبات عالیات، معادل هزینه ساخت 300 مترمربع از صحن و سرای حضرت زهرا(س) در نجف بود.

 

صفری در ادامه با اشاره به این که مردم استان خراسان شمالی در زمینه کمک برای بازسازی عتبات عالیات از میانگین کشوری جلوتر هستند، اضافه کرد: مشارکت چشمگیر مردم این استان در بازسازی عتبات عالیات نشان دهنده عمق ارادت و علاقه مردم مؤمن خراسان شمالی به ائمه اطهار(ع) است.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی افزود: در این راستا بیشترین میزان کمک و مشارکت مردمی در بین شهرستان های هشت گانه استان نیز مربوط به شهرستان فاروج است.

 

به گفته وی شهرستان فاروج به عنوان شهرستان برتر کشور در حوزه کمک به بازسازی عتبات عالیات شناخته شده است.

 

صفری از مردم دوست دار اهل بیت(ع) در استان خراسان شمالی خواست تا همچون سال های گذشته کمک های خود را برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کنند.

 

وی تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان شمالی و شهرستان‌های تابع آماده دریافت هدایا، نذورات و کمک‌های غیرنقدی(طلاجات و زیورآلات) مردم دوستدار اهل بیت(ع) استان و نیز دریافت کمک‌های نقدی مردم از طریق شماره حساب جاری 0102994736001 نزد بانک ملی شعبه مرکزی، شماره حساب جاری 4015185673 نزد بانک ملت، شماره حساب سپهر 0102107144003 نزد بانک صادرات، شماره حساب جاری طلایی 1206800020107 نزد بانک سپه شعبه شهید بهشتی، شماره حساب 431043611100018 نزد بانک انصار، شماره حساب 93183052486614 نزد مؤسسه مالی و اعتباری مهر شعبه مرکزی و نیز شماره حساب 93024052486611 نزد مؤسسه مالی و اعتباری مهر شعبه ولیعصر(ع) است.

 

صفری در خاتمه اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خراسان شمالی در سال 85 با هماهنگی و همکاری ائمه جمعه و مسؤولان استانی شامل استاندار، فرمانداران، مسؤولان شهرستان‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج از سوی جمعی از عاشقان اهل بیت(ع) و بازماندگان دفاع مقدس تأسیس شد.

 

گفتنی است، ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور وظایفی چون مرمت، بازسازی، نوسازی و توسعه حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) در کشور عراق را بر عهده دارد./9314/ت303/ب4

ارسال نظرات