۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۵۸۶۵۳
آیت‏الله علوی گرگانی:

مسؤولان با حمایت و کشف استعدادهای طلاب به جامعه اسلامی خدمت کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت‏الله علوی گرگانی در دیدار با مسؤولان پژوهش حوزه گفت: مسؤولان باید با کشف استعدادهای طلاب و به کار گیری، هدایت و حمایت ازآنها در مسیر استعدادهایشان در رسیدن به اهداف دین بکوشند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان و مدیران ارشد عرصه پژوهش حوزه‏های علمیه سراسر کشور قبل از ظهر امروز با حضرت آیت‏الله محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار کردند.

 

در این دیدار حضرت آیت‏الله علوی گرگانی با قرائت آیه‏ای از قرآن کریم گفت: پرداختن به مسأله پژوهش و تحقیق بسیار مهم است و باید این راه مداوم و پایدار باشد و فعالیت مسؤولان پژوهش حوزه فعالیتی بسیار ارزشمند است.

 

وی با اشاره به اختناق موجود در فضای علمی کشور در زمان پهلوی خاطر نشان کرد: در زمان پهلوی شکاف عمیقی بین حکومت، دانشجویان و حوزویان بود بنابراین علوم تولید شده در کشور برای رفع نیازهای جامعه استفاده نمی‏شد و آثار علمی در جامعه نمودی نداشت.

 

وی ادامه داد: به حمد الله انقلاب اسلامی سبب ارتباط اصحاب علم و تحقیق در جامعه شد و به تدریج علم بومی جایگاه خود را در جامعه پیدا کرد و امروز نیز آثار آن به وضوح در جامعه مشاهده می‏شود؛ البته باید توجه کرد که این نعمت را باید غنیمت شمرد و از ظرفیت طلاب و دانشجویان استفاده کرد.

 

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی ابراز داشت: این توهم که فکر کنیم که حوزه علامه‏های حلی را در گذشته داشته و امروز تهی از این نوع عالمان است توهمی باطل است بلکه امروز در حوزه جوانانی داریم که پا جای پای علامه های حلی گذاشته‏اند و با نبوغ خاصی مشکلات جامعه را مورد رصد قرار می‏دهند و برای رفع آن تلاش می‏کنند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با ارائه پیشنهادی به مسؤولان پژوهشی حوزه اظهار داشت: مسؤولان باید با کشف استعدادهای طلاب و به کار گیری، هدایت و حمایت  ازآنها در مسیر استعدادهایشان در رسیدن به اهداف دین بکوشند.

 

وی در پایان رهبر انقلاب را حامی اصلی پژوهش و تولید علم در کشور دانست و تأکید کرد: مسؤولان پژوهشی حوزه برای استفاده از این فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده بکوشند و بدانند که ما نیز آماده کمک رسانی به آنها هستیم و در همه جهات پشت آنها قرار گرفته‏ایم و این کار را افتخار می‏دانیم./1329/

ارسال نظرات