۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۲۵۹۲۶۴
استاد حوزه و دانشگاه:

بزرگ‌ترین عذاب، سلب توفیق عبادت و بندگی خدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که خداوند می فرماید من همنشین کسی هستم که با من همنشین است و کسی را بخشش می کنم که از من طلب بخشش کند، گفت: بزرگ‌ترین عذاب، سلب توفیق عبادت و بندگی خدا است.
ماه رجب دعا نيايش اعتكاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی یاور فینی، استاد حوزه و دانشگاه، چهار شنبه شب در مراسم ستاد قالی شویان فین کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که خداوند متعال برای ماه های رجب، شعبان و رمضان اهمیت ویژه ای قائل است، گفت: انسان باید حداکثر بهره را از فیوضات این ماه های عظیم ببرد، چرا که روایات بسیاری در مورد عظمت این ماه ها نقل شده است.

 

وی افزود: خداوند در آسمان هفتم مَلِکی قرار داده است که هنگام رسیدن ماه رجب، از شب تا به صبح ندا می دهد، خوشا به حال ذاکرین و آنهایی که قلبی خشوع دارند و هنگام شنیدن آیات قرآن دل های آنها می لرزد.

 

حجت الاسلام یاور فینی با اشاره به این که نماز شب را باید قدر دانست، گفت: نماز شب موجب رسیدن حکمت و فضایل بسیاری به انسان می شود و متأسفانه برخی به ذهن خود شبهه راه می دهند که در حالی که نماز می خوانیم و اطاعت خدا را بجا می آوریم اما برخی خواسته های ما را برآورده نمی کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند بخشنده، مهربان و کریم است و نسبت به ما که دِین خود نسبت به دین، ائمه اطهار(ع) و نعمات خداوند را بجا نمی آوریم و کسب و کارمان شبهه دار شده است، با کرامت و رحمانیت برخورد می کند.

 

به گفته وی، بزرگترین عذاب گرفتن توفیق عبادت و بندگی خداوند است، از این رو نباید به ظاهر امور نگاه کرد و به زندگی برخی که از خدا فاصله گرفته اند اما امکانات رفاهی شان فراهم است توجه کرد، بلکه بالا ترین نعمت راز و نیاز با خداوند متعال است.

 

استاد مؤسسه امام خمینی با اشاره به این که در روایات آمده است خوشا به حال ذاکرین و عبادت کنندگان، افزود: خداوند می فرماید من همنشین کسی هستم که با من همنشین است و کسی را بخشش می کنم که از من طلب بخشش کند.

 

وی با تأکید بر این که  ماه رجب ما خدا است گفت: باید شاکر خداوند متعال بود که در این لحظات توفیق زیارت حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) نصیب ما کرده تا با استعانت از این امامزاده واجب التعظیم بتوانیم از فیوضات این ماه بیشتر بهره مند شویم.

 

حجت الاسلام یاور فینی با سفارش به ارج نهادن ماه رجب، گفت: لقمان شخصی سیاه چهره بود اما به واسطه تقوا، فضیلت و حکمت از جایگاه والایی نزد خداوند برخوردار شد و 400 پیغمبر را درک کرد که این مقام او به دلیل تقوا، عبادت و توجه به حرام و حلال خدا بود./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات