۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۵۹۶۵۰
حجت‌‌الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد؛

تطهیر نشدن فتنه ‌گران واقعیتی انکارناپذیر/ سازندگی و آبادانی قربانی بازیگری‌های سیاسی نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که تطهیر نشدن فتنه و فتنه ‌گران یک واقعیت انکارناپذیر است، گفت: هیچ‌ کس نمی‌ تواند با یک جمله، نشست و کارهایی از این قبیل فتنه نازیبا را زیبا جلوه دهد، آن را تطهیر کند و یا قبح فتنه را از بین ببرد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست شورای اداری این استان، به برگزاری گردهمایی بزرگ مجمع فعالان مؤثر استان همزمان با روز بزرگ داشت معلم اشاره کرد و گفت: به لطف الهی و برای نخستین بار در تاریخ این استان گردهمایی بزرگی در این سطح شکل گرفت که راه کاملا جدیدی را جلوی پای استان گذاشت و امید و نشاط قابل توجهی به مردم بخشید.


امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که از آن ‌جا که استان چهارمحال و بختیاری بیش از حد سیاسی است، از نگاه سیاسی برخی افراد به این گردهمایی نیز انتقاد کرد و افزود: از آن جایی که جلوه‌ سیاسی کاری در استان نسبت به برخی امور دیگر غالب است؛ از این رو تحلیل‌ برخی افراد در خصوص این گردهمایی قبل از همایش یک نوع نگاه سیاسی و پس از آن نیز نگاه دیگر سیاسی بود که البته تحلیل‌ها خیلی مناسب نبود.


حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که نگاه سیاسی غالب در این استان باید تعدیل شود، تصریح کرد: انقلاب ما یک انقلاب سیاسی نیست که در آن جناح‌ ها و گروهای سیاسی و امثال آن اهداف را تعیین کنند بلکه انقلاب فرهنگی است و سیاست، اقتصاد، عمران و توسعه یافتگی ما هم از فرهنگ نشأت می‌گیرد؛ بنابراین فرهنگ محور است.


رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر همین اساس اصل حساسیت و دغدغه ‌مندی ما باید برای فرهنگ‌مان باشد که مبادا مخدوش شود که اگر چنین نگاه فرهنگی بر استان و کشور غالب شود به یقین همه نگاه ‌های دیگر را نیز شامل خواهد شد.


این مقام مسؤول، جمع شدن، همسو شدن و کارها را متمرکز کردن و رونق همه جانبه به این استان بخشیدن را هدف اصلی و آشکار برای برگزاری گردهمایی بزرگ فعالان مؤثر استان عنوان کرد و بر لزوم توجه و عنایت همگان نسبت به این نکته کلیدی تأکید کرد.


وی با یادآوری محرومیت و عقب ‌ماندگی‌های فراوان استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر چه مرکز استان ما با مراکز استان‌ های دیگر قابل مقایسه نیست اما در عین حال از یک امکانات متوسط برخوردار هستیم اما وقتی به اطراف و اکناف این استان سفر می‌کنیم و نه بر اساس شنیده ‌ها بلکه از نزدیک شرایط را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم مردم از آب گرم، بهداشت، خانه، راه، تغذیه، رسانه، امکان تحصیل مناسب و بسیاری از امکانات دیگر برخوردار نیستند.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که مشاهده این چنین محرومیت و عقب ‌ماندگی خواب و آسایش را از انسان دغدغه ‌مند می‌گیرد، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم مشاهده کنیم خودمان از یک امکانات متوسط برخوردار باشیم اما در اطراف ما این همه مشکلات وجود داشته باشد؛ بنابراین توسعه و پشرفت این استان جزء نخستین برنامه ‌ها و ضرورت ‌های استان محسوب می‌شود که باید همگان نسبت به آن دغدغه ‌مند باشیم.



امام جمعه شهرکرد ناشناخته بودن این استان در درون کشور را یکی دیگر از مظلومیت‌های استان عنوان کرد و گفت: متأسفانه این استان هنوز در درون کشور آنگونه که باید شناخته نشده است؛ بنابراین برای شناسا کردن استان باید یک سری شاخصه ‌هایی را در استان ایجاد کرد که به واسطه این شاخصه‌ها بتوان استان را به کشور معرفی کرد.


حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: فراوان می ‌شنویم که مردم دیگر استان‌ها، مسؤولان و مجریان، این استان را با استان ‌های دیگر کشور اشتباه می ‌گیرند و این مایه تأسف است.

 

وی با تبیین و تحلیل کامل اهداف برگزاری این گردهمایی بزرگ در استان تصریح کرد: با توجه به تحلیل کامل اهداف برگزاری این گردهمایی، هر کسی و هر گروهی غیر از این تحلیل‌ هایی که بیان شد تحلیلی داشته باشد به یقین تحلیل درستی نداشته است.


رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری همچنین از حساسیت بالای برخی از افراد نسبت به برخی از امور همچون مسأله «فتنه» عمیقاً تقدیر و تشکر کرد و گفت: این نوع حساسیت ‌ها باید استمرار داشته باشد تا قبح فتنه همیشگی بماند چرا که فتنه همیشه زشت و قبیح است و فتنه ‌گر همیشه مورد مذمت و خشم پروردگار متعال، رسول اکرم(ص)، ائمه معصومان، امام عصر، شهدا، امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب بوده است.



این مقام مسؤول با تأکید بر این که تطهیر نشدن فتنه و فتنه ‌گران یک واقعیت انکارناپذیر است، افزود: هیچ‌ کس نمی‌ تواند با یک جمله، نشست و کارهایی از این قبیل فتنه نازیبا را زیبا جلوه بدهد و آن را تطهیر ببخشد و قبح فتنه را از بین ببرد چرا که فتنه همیشه فتنه و فتنه ‌گر همیشه مذموم است.


حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام بر لزوم تحلیل و موضع‌ گیری صحیح در این زمینه تأکید کرد و گفت: فتنه گر باید خودش، خودش را تطهیر کند و از مواضع فتنه‌ گرانه عملاً و قولاً دور بشود؛ بنابراین تحلیل‌ها در این خصوص نباید اشتباه صورت بگیرد.


وی استفاده از همه ظرفیت‌ ها برای رسیدن به پیشرفت و توسعه توأم با حفظ نگاه‌ های ارزشمند، بصیرت ‌گونه و شناخت کامل افراد را ضروری دانست و افزود: ظرفیت‌های استان را نباید به خاطر برخی از نگاه‌ های خاص کنار بزنیم که اگر خدایی نکرده این چنین بشود شاهد همان تک ‌روی ‌ها و عقب‌ ماندگی ‌های همیشه خواهیم بود و به استان ظلم و بر محرومیت آن افزوده شده است؛ بنابراین باید از همه ظرفیت‌های استان استفاده کرد.


امام جمعه شهرکرد خطاب به همه مسؤولان، مردم و جریانات و گروهای سیاسی گفت: منافاتی ندارد همه با هم در امور سازندگی و آبادانی استان یک جهت ‌گیری و نگاه واحد داشته باشند و همه بر سر یک سفره بنشینیم و به سمت سازندگی حرکت بکنیم که البته در امور دیگر نگاه‌ های سیاسی محترم و باید به جای خودش باشد.


این مقام مسؤول برای تشریح و تبیین هر چه بهتر این نکته به مسأله وحدت بین شیعه و سنی در جهان اسلام که مورد تأکید مستمر رهبر معظم انقلاب، همه مراجع و علما است اشاره کرد و گفت: همه علما و مراجع می ‌گویند شیعه و سنی برای پیشرفت جهان اسلام و دورکردن دشمن مشترک از خودشان یعنی استکبار همواره باید هم جهت و همراه با هم باشند، در عین حال نگاه ‌ها و اعتقاداتشان نیز محفوظ است.


حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با طرح این سؤال که آیا همه کسانی که در این دولت کار می‌ کنند فکر ولایی دارند؟ همراهی و یکی شدن در جهت ‌گیری‌ های اصلی را از مصادیق بارز همدلی و هم‌زبانی مدنظر رهبر انقلاب دانست و گفت: به یقین کسانی هم در دولت وجود دارند که فکر ولایی ندارند اما باید با همدلی و همراهی و حفظ مواضع و عقاید یده واحده شد تا بتوان چالش ‌ها را یکی پس از دیگری کنار گذاشت.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: سازندگی و آبادانی را نباید قربانی بازیگری ‌های سیاسی و اختلافات کرد بلکه باید اختلافات را کنار گذاشت و همه با همه برای توسعه و پیشرفت این استان تلاش کرد.


وی به وظیفه جهت‌ دهندگی به استان که از سوی رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب ایشان تعیین شده است اشاره کرد و گفت: اینجانب از سوی رهبر معظم انقلاب وظیفه جهت ‌دهندگی به پیشرفت و توسعه و فرهنگ، سیاست و مسائل مختلف این استان را بر عهده دارم و اعتقاد دارم این وظیفه مهم با همراهی و یکی‌ شدن به معنای واقعی کلمه آحاد جامعه محقق خواهد شد.


امام جمعه شهرکرد با بیان این که البته باید میان جهت ‌دهنده و جهت ‌گیرنده اطمینان وجود داشته باشد، تصریح کرد: اینجانب به حول و قوه الهی همه سعی و تلاشم در قبل، پس از انقلاب و تا به امروز این بوده که در مسیر انقلاب و امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باشم.


حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که همیشه فراجناحی عمل کردم و هیچ ‌وقت در هیچ جناحی ذوب نشدم، تصریح کرد: افتخار من همین است که هیچ کس نمی‌تواند مرا متهم به وابستگی به این جناح و آن جناح کند بلکه من فقط همواره در خط ولایت و امام راحل(ره) بودم و تنها مواضع امام(ره) و رهبر معظم انقلاب برایم مهم بوده است./9457/پ201/ب4

ارسال نظرات