۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۵۹۷۳۸
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی خواستار شد؛

همکاری موسسات مذهبی و تبلیغی با رسانه ملی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان این‌که برخی نهادها و مؤسسات تلاش دارند تا مطالبی را در مناسبت های مذهبی و ملی منتشر کنند، گفت: از آنجا که حوزه اطلاع رسانی صدا و سیما نسبت به سایر رسانه ها گسترده است، بهتر است با ارتباط هر چه بهتر و بیشتر، برنامه ها را در شأن و جایگاه استان برگزار کنیم.
ديدار حجت الاسلام حسين تقي زاده با لطيفي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی بر لزوم برنامه‌ریزی و تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی برای اجرای هرچه بهتر مراسم های ملی و مذهبی در استان تاکید کرد.


وی با تقدیر از عملکرد رسانه ملی و استانی در پوشش مراسم های ملی و مذه
بی در استان، اظهار داشت: رسالت رسانه ملی، حفظ و حراست از فرهنگ است و باید با استفاده از رسانه اسلامی، فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را به جوانان خود بشناسانیم.


حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این‌که استان آذربایجان شرقی از فعال ترین استان ها در برگزاری مراسم های ملی و مذهبی است، افزود: آذربایجان شرقی در مراسم های ملی و مذهبی هم از نظر شکوه و عظمت حضور مردم و هم از نظر برگزاری کیفی مراسم در بین استان‌ها از جایگاه خوبی برخوردار است.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اسلام و مکتب تشیع، تنها دین و مذهبی است که در آن عشق، فلسفه و شور و احساس همراه با معرفت وجود دارد و این مراسمات فرصت مناسبی برای تربیت بنیان های فکری ، اعتقادی، ارزشی وارکان نظام و انقلاب است.


همچنین سید محسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر این‌که کار در حوزه دین تنها بر عهده علما، مسؤولان فرهنگی و کارشناسان مذهبی نیست، گفت: رسالت مهم و اساسی رسانه ملی کار فرهنگی است و وظیفه رسانه ملی و استانی، نشر و نمود مسایل فرهنگی است و باید همه کسانی که در یک کشور اسلامی زندگی می کنند و برای تربیت فرزندان خود و نسل جوان احساس مسوولیت می کنند، در این راستا تلاش کنند.

 

وی افزود: صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی همگام با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، همیشه در تلاش بوده مراسم‌های ملی و مذهبی در استان به نحو احسن اطلاع رسانی و پوشش داده شود، گستره ظرفیت تبلیغ و اطلاع رسانی دینی به اندازه ای است که تنها یک یا چند سازمان و نهاد فرهنگی نمی تواند این قابلیت را تکمیل کند و همه سازمان‌ها و ارگان‌ها باید در برگزاری هر چه بهتر این برنامه ها تلاش کنند.


مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که در حال حاضر باید از ابزارهای متعدد برای تبلیغ دین استفاده کرد، تصریح کرد: تبلیغ و اطلاع رسانی دین از طریق منبر فقط در مخاطبان و افراد پامنبری خلاصه می شود، اما باید از ظرفیت عظیم رسانه ها در این زمینه استفاده کرد.


لطیفی در پایان با بیان این‌که برخی نهادها و مؤسسات در راستای وظیفه اطلاع رسانی و تبلیغ خود با ایجاد وبلاگ، سایت و پایگاه های خبری تلاش می کنند تا مطالبی را در مناسبت های مذهبی و ملی منتشر کرده و خوراک فکری و علمی مخاطبان خود را تهیه کنند، گفت: از آنجا که حوزه اطلاع رسانی صدا و سیما نسبت به سایر رسانه ها گسترده است، بهتر است با ارتباط هر چه بهتر و بیشتر، برنامه ها را در شأن و جایگاه استان برگزار کنیم./935/پ302/ص

ارسال نظرات