۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۲۶۰۰۴۴

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ گفت‌وگویی با معاون تبلیغ حوزه علمیه کاشان درباره طرح هجرت، سخنان امام جمعه برزک درباره عربستان و معرفی نفرات برتر مسابقات قرآنی بسیج کاشان برخی از اخبار فرهنگی کاشان است.
اخبار كوتاه فرهنگي

حجت الاسلام حسین حسامی معاون تبلیغ حوزه علمیه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، گفت: برای پوشش این روستا حدود 15 مبلغ طرح هجرت هستند که از این تعداد 7 مبلغ ثابت هستند که این 15 مبلغ به مناطقی که شرایط تبلیغی دارند اعزام می شوند.

 

وی افزود: مبلغان طرح هجرت در این مناطق حضور دائم داشته و طی حضور خود در این روستاها، نمازهای جماعت در سه نوبت، دو ساعت حضور مستمر در مسجد برای فعالیت های تبلیغی و دیدار با خانواده های معظم شهدا را در برنامه فعالیت خود دارند.

 

حجت الاسلام حسامی در ادامه با اشاره به این که مبلغان از طریق آزمون گزینش می شوند یاد آورشد: روستاهایی که از خانه عالم بهره مند هستند برای مبلغان طرح هجرت استفاده می شوند و روستاهایی که فاقد خانه عالم هستند برای آنها خانه اجاره می شود.

 

وی همچنین با اشاره به این که مبلغین از حوزه های علمیه شهرستان کاشان معرفی می شوند افزود: مبلغان طرح هجرت ضمن تبلیغ در روستاها، تحصیل خود را نیز ادامه داده و طی سال دو مرتبه در امتحانات شرکت می کنند.  

 

استکبار با کمک شیوخ عرب به فکر تجزیه کشورهای اسلامی است

امام جمعه برزک گفت: رژیم آل سعود هم اکنون در افکار مردم جزء رژیم های منفور قرار گرفته و این رژیم چون نمی تواند در مقابل ارتش یمن مقاومت کند مجبور است از طریق حملات هوایی خانه های مسکونی مردم بی گناه را ویران کرده و نسبت به قتل عام کودکان و زنان بی دفاع یمنی اقدام کنند.

 

حجت الاسلام محمد حسن حلاجی مفرد امام جمعه برزک با اشاره به تلاش عربستان جهت تصرف بخشی از خاک یمن گفت: اکنون استکبار جهانی با کمک برخی از کشورها از جمله عربستان سعی در تجزیه کشورها از جمله عراق، سوریه، یمن، ایران و دیگر بلاد اسلامی را دارند تا بتوانند با تجزیه آنها بر جوامع بشری تسلط یابند.

 

وی یاد آورشد: دو سبک زندگی در جامعه اسلامی وجود دارد، یکی مسلمانانی که فقط مسلمان بودن خود را در راه عبادت و عزاداری ائمه می دانند و نسبت به وقایع و اتفاقات اطراف خود و هم نوع  خود در دیگر کشورها بی اطلاع و بی تفاوت هستند و گروه دیگر که علاوه بر عبادت و عزاداری با پیروی از شعار عاشورایی « هیهات من الذّله» امام حسین و همه آزادی خواهان جهان نسبت به زورگویی و ظلم ستیزی مستکبران ساکت نمی نشینند.

 

وی افزود : مسلمانی که این فجایع و صحنه های دلخرش را می بیند و هیچ اقدامی نمی کند و بی تفاوت از کنار آنها رد می شود مسلما در مقابل امام حسین(ع) شرمنده خواهد بود.

 

امام جمعه برزک گفت: استکبار جهانی بداند که تا کنون رهبر فرزنه انقلاب حکم جهاد صادر نکرده و چنانچه رهبر ما فرمان جهاد بدهد همه شماها را نابود خواهیم کرد.

 

نفرات برتر مسابقات قرآنی بسیج کاشان معرفی شدند

معاون تربیت و آموزش ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: نفرات برتر مسابقات قرآنی بسیجیان کاشان در رشته های  اذان، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ پنج، 10 و 20 جزء، و حفظ کل قرآن کریم به همراه حفظ و مفاهیم آیات مشهور و مفاهیم قرآن در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال معرفی شدند.

 

حجت‌ الاسلام محمد مهدی سعیدی گفت: در رشته حفظ مفاهیم قرآن رده سنی زیر 16 سال سوره‌های حجرات و واقعه و رده سنی بالای 16 سال مفاهیم جزء یک و دو با یکدیگر رقابت کردند.

 

وی افزود: فاطمه حسین ‌زاده، زهرا چوکانی‌ پور، زهرا رحیمی منفرد، نرگس دلیری، فاطمه بابا اکبری، مرضیه تجلیان، صدیقه خاتونی، سمیه شجاعی، زهرا امین، و زهتابی، عاطفه ایلیاتی، زینب کوچی، فاطمه قربانی، فاطمه دهقانی‌ زاده، فاطمه صور آبادی، منصوره ایزدی ‌نژاد، زهرا چوگانی‌ پور، زینب سادات سبحانی رتبه های اول تا سوم رشته های مختلف در رشته حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم سوره‌ های واقعه، حجرات و رشته مفاهیم جزء یک و دو قرآن کریم را به خود اختصاص دادند.

 

حجت‌ الاسلام سعیدی در ادامه با اشاره به نفرات برتر مسابقات قرآنی بسیجیان کاشان در بخش برادران گفت: علیرضا محمدی، علی ‌اصغر محمدی و عرفان عبدلیان، محمد حسن حمامی، امیرحسین ملا امینی، محمود نصرتی، رحمان صالحی، سید محمد حسین هاشمی، امیرحسین قاسمی، محمدرضا توحیدی ‌زاد، فرهاد ابوالفضلی، امیرحسین بزرگیان، امیر کریم طاهری، حسن فتاح ‌پور مقدم، سید مهدی بنی ‌‌هاشمی، مهدی هاشمی، مسعود غفاری فینی، سعید نصیر زاده، ابوالفضل باغی، محمد صادق انصاری‌ زاده، سید محمد هادی واسعی، سید احمد جلالی، سید علی میرشکاری، حسن محمدی و محمدرضا تنهایی، علی اصغر عطاری، سید هادی حسنی، محمد انصاری ‌زاده، حمیدرضا عبدی، امیرحسین قدیری مفرد، احسان بوستان افروز، امیر سیادتی، اسماعیل مظلوم، سید محمد حسین هاشمیان، سید کاظم حسنی، مسعود غفاری فینی، محمد سعیدی ‌پور، محمد بلالی در رشته های حفظ و مفاهیم آیات مشهور، رشته اذان، حفظ کل، حفظ 20 جزء، فظ 10 جزء، قرائت تحقیق، ترتیل، قرائت ترتیل و مفاهیم سوره‌های واقعه و حجرات موفق به کسب رتبه های برتر شدند./1307/ت302/ح

ارسال نظرات