۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۶۰۴۲۳

گردهمایی رؤسای ستادهای عتبات عالیات شمال‌غرب در تبریز

خبرگزاری رسا ـ رؤسای ستادهای بازسازی عتبات عالیات منطقه شمال‌غرب کشور در تبریز گردهم آمده و آخرین فعالیت های صورت گرفته در منطقه آذربایجان را بررسی کردند.
ستاد بازسازي عتبات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی امروز در گردهمایی منطقه ای رؤسای ستاد عتبات عالیات بر شناخت بیشتر از اهل بیت تأکید کرد و اظهار داشت: این شناخت منجر به معرفت و معرفت منجر به بروز محبت خواهد شد، محبت نیز عامل اطاعت و اطاعت منجر به مودت و دلبستگی به اهل بیت می شود.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که اهل بیت وسیله تقرب به خداوند متعال است، مشارکت در بازسازی حرم های شریف اهل بیت را راهکاری جهت اثبات محبت و ارادت به آنان دانست و گفت: بی شک کشور عراق در 8 سال جنگ تحمیلی با ایران، بهترین جوانان ما را گلچین کرد با این حال امروز, همکاری و همراهی شما در بازسازی عتبات عالیات ذخیره ای برای آخرت خواهد بود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که قران در جوامع اسلامی مهجور مانده است، گفت: متأسفانه قرآن در کشور ما مظلوم واقع شده است و نبود متولی واحد در این خصوص به یک معضل تبدیل شده است.


وی خاطرنشان کرد: ما نمی گوییم به نام قرآن وزارت خانه داشته باشیم، چرا که این موضوع در پیچ و خم های اداری، معطل می ماند، اما داشتن متولی واحد برای قرآن می تواند راه حل بسیاری از مشکلات موجود باشد.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: همه خود را دایه دار برنامه های قرآنی می دانیم، ارشاد، تبلیغات اسلامی، اوقاف، سپاه، شهرداری، آموزش و پرورش و … همه آمار می دهیم، اما آیا خروجی این برنامه ها کافی است.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به هجمه های فرهنگی علیه کشور گفت: امروز نوجوانان و جوانان ما در برابر هجمه های عظیم فرهنگی غرب قرار دارند و نباید از نظر دور داشت که دو محیط متضاد خوب و بد یکجا جمع شدنی نیست و باید ظرف وجودی فرزندانمان را مملو از قرآن کنیم.


وی بر لزوم ارزش نهادن به نوجوانان و جوانان قرآنی تأکید کرد و یادآور شد: متاسفانه ما آنچنان که باید و شاید از داشته های خود مراقبت نمی کنیم برای مثال نوجوانان ما در سطح دنیا در مسابقات قرآنی افتخارآفرینی می کنند اما آنچنان که باید و شاید نمی توانیم به وظیفه خود عمل کنیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز گفت: برگزاری باشکوه این مسابقات یکی از افتخارات سال 93 بود که توانستیم با دست خالی مسابقات را در سطح مطلوبی برگزار کنیم.


حجت الاسلام حسینی افزود: استقرار 700 نفر مسابقه دهنده و فعال قرآنی در استان هزینه سنگینی را داشت که متاسفانه تا به امروز ریالی به حساب اداره کل اوقاف در این خصوص واریز نشده است  و سازمان های حمایت کننده نیز تنها 215 میلیون تومان از هزینه بیش از یک میلیاردی را پرداخت کرده اند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات