۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۶۰۷۸۷
مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی خبر داد؛

ارسال 64 مقاله به ششمین سمینار تعامل ادیان، مذاهب و رسانه در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 64 مقاله علمی از سوی محققان و پژوهش‌گران به سمینار تعامل ادیان، مذاهب و رسانه‌ها ارسال شده است.
حجت الاسلام کريمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی عصر امروز در ششمین سمینار تعامل ادیان، مذاهب و رسانه‌ها که در مجتمع فرهنگی قرآن و عترت ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در دیار 12 هزار شهید گلگون کفن، دیار شهیدان باکری و جمع کثیری از مفاخر و مشاهیر فرهنگی کشور که به وجودشان مباهات می‌ورزیم، ششمین سمینار تعامل ادیان و مذاهب برگزار می‌شود.

 

وی افزود: استان آذربایجان غربی به علت تنوع قومیت‌ها، ادیان، مذاهب، گویش‌ها و نوع زیست مردم یک استان ویژه است، هم از نظر ترکیب جمعیتی و هم از نظر همسایگی با چندین کشوری که هر کدام‌شان دارای گویش‌ها و تفکرات مختلف هستند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به ویژه بودن موقعیت جغرافیایی و زیست‌ محیطی آذربایجان غربی اشاره و اضافه کرد: کمتر استانی در جهان وجود دارد که مانند استان ما در چنین شرایط و وضعیت ویژه‌ای قرار گرفته باشد.
 
وی ادامه داد: استان ما نه فقط با یک استان از هر کشور همسایه هم‌مرز است بلکه با چند استان برخی از کشورها همسایگی دارد، موقعیت استان ما در استان‌های دیگر کشور وجود ندارد.
 
حجت‌الاسلام کریمی تصریح کرد: ترکیب جمعیتی استان بسیار ناب است و استان‌های دیگر چنین ترکیبی را به خود ندیده است و ما خدا را شاکر هستیم که در سایه تفاهم، همدلی، همزبانی و در سایه همین زندگی مسالمت آمیزی که مقام معظم رهبری هم در سفر تاریخی‌شان به آذربایجان غربی نوع زیست مردم را مثال زدنی فرمودند که مردم آذربایجان غربی دارای زندگی مسالمت آمیز خاصی هستند.
 
وی افزود: این نوع از زندگی سالم توانسته امنیتی پایدار و مثال زدنی را در سطح کشور برای ما به ارمغان بیاورد که توسعه آن را شاهد هستیم و امنیتی که در تمام شهرهای استان است شاید از امنیت شهرهای دیگر استان‌های کشور بیشتر است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نخستین همایش تعامل ادیان در سال 84 در استان ما تشکیل شده و تا کنون پنج همایش و سمینار علمی در این موضوع را برگزار کردیم و همایش امسال ماحصل همایش سال 92 است.
 
وی به تعداد مقاله‌های ارسالی به همایش اشاره و افزود: 64 مقاله علمی از سوی محققان و پژوهشگران به این سمینار فرستاده شده است که به وسیله اساتید برجسته علوم ارتباطات این مقالات بررسی شده و در چهار موضوع منتخبان اعلام می‌شوند./1301/پ202/ب4
ارسال نظرات