۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۶۰۷۸۹
مسؤول حوزه علمیه محمدیه قائمشهر:

آل سعود با اعدام شیخ نمر ننگ ابدی را برای خود به یادگار می گذارد

خبرگزاری رسا - مسئول حوزه علمیه محمدیه قائمشهر گفت : آل سعود با اعدام شیخ نمر ننگ ابدی را برای خود در سطح منطقه و جهان رقم خواهد می زند.
مسؤول حوزه علميه محمديه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین فیض الله دارایی، مسؤول حوزه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در تجمع طلاب این مدرسه که در اعتراض به حکم اعدام شیخ نمر، عالم مجاهد و پدر معنوی شیعیان عربستان برگزار شد با بیان این که شیخ نمر به خاطر شخصیت انقلابی از سوی رژیم آل سعود دستگیر شده است، تصریح کرد: حق جو و حق گو بودن شیخ نمر باعث شد تا خشم حکومت آل سعود را برانگیزد و موجب دستگیری ایشان شد.

 

وی با اشاره به خفقان و جنایاتی که در عربستان وجود دارد، ادامه داد: شیخ نمر با اعتراض به ظلم هایی که در کشور عربستان سعودی وجود دارد، توانست در حرکتی انقلابی موج بیداری اسلامی را در بین مردم ایجاد کند که هرگز این حرکت خاموش نمی شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) الگوی حرکت انقلابی شیعیان در برابر ظلم و ستم است، افزود: شیخ نمر با تاسی از سالار شهیدان امام حسین (ع) در برابر حکومت ظالم زمان خود قیام کرد.

 

مسؤول حوزه علمیه محمدیه قائشهر ادامه داد: کسی که برای خدا قیام کند نامش همیشه در تاریخ می درخشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دارایی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع)، عنوان کرد: مرگ با عزت بهتر است از حیات و زنده ماندنی که زیر سایه ظلم و ستم باشد.

 

تولیت حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به سیر تاریخی و روایات در زمینه عاشورا و قیام امام حسین(ع) و با تاکید بر این که بقای انسانی در مرگ با عزت است، خاطرنشان کرد: یزید و یزیدیان نمی توانند تفکر انقلابی و اهدافی را که در راستای تعالیم الهی است را از بین ببرند.

 

وی در ادامه شهادت امام حسین(ع) را نخستین حرکت برای بیداری اسلامی در جوامع مسلمان و غیر مسلمان دانست و بیان کرد: شهادت امام حسین(ع) در دلهای مسلمانان حرارتی را ایجاد کرد که هیچ وقت بر ظلم و ستم پایداری نمی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دارایی با بیان این که آل سعود با اعدام شیخ نمر ننگ ابدی را بر چهره خود نشانده است، گفت: آل سعود با اعدام شیخ نمر به بدترین وضع در منطقه دچار می شود و ننگ ابدی را برای خود به یادگار می گذارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات