۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۶۰۹۷۰

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ تلاوت قاری مصری در امامزاده محمدعابد(ع) اراک، برگزاری دومین یادواره شهدای روستای مزوش دلیجان و برگزاری همایش سراسری «هویت ملی» در اراک برخی از اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه از استان مرکزي

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام گفت: با وجود اینکه امام کاظم علیه السلام در زندان در سخت ‏ترین شرایط به سر می‏ برد، هارون‏ الرشید نتوانست وجود حضرت را تحمل کند و با خرماهای مسموم امام را به شهادت رساند.

 

وی افزود: صفت فرو بردن خشم، در همه امامان وجود داشت، ولی در امام هفتم، تبلوری خاص یافته بود؛ امام کاظم علیه السلام با آنکه ظلم های زیادی از دشمنان کشید، ولی هیچ گاه لب به نفرین نگشود.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: فرزندان امام موسی بن جعفر علیه السلام در بسیاری از مناطق کشور همانند نگینی می درخشند از این لحاظ امام کاظم علیه السلام تأثیر خاصی در زنده نگه داشتن معنویت در کشور ما دارند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: عصر زندگی امام هفتم شیعیان از نقطه نظر علم و دانش، یکی از درخشان ترین اعصار اسلامی بوده است، و امام کاظم علیه السلام را در محافل علمی دانشمندان و مجامع بحث و گفتگو و مناظره عالم و دانشمند می نامیدند.

 

وی با بیان اینکه یادگارهای علمی و فکری امام موسی بن جعفر علیه السلام که در محتویات کتاب های حدیث و فقه و کلام و تفسیر ثبت شده یکی از بهترین و غنی ترین میراث های علمی است اظهار کرد: اصول زندگی و روش های تربیتی و معارف ماوراء الطبیعه را با محکم ترین و استوارترین بیانها در اختیار پویندگان آن معارف قرار می دهد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: کتب علمی امام کاظم(ع) اسرار آفرینش را با عالی ترین بیانات توضیح می دهد که امروز علم با آن همه پیشرفت و ترقی فراتر از آن گام ننهاده است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه به برنامه های این دبیرخانه به مناسبت سالروز شهادت هفتمین پیشوای شیعیان امام موسی کاظم علیه السلام اشاره کرد و گفت: مراسم عزاداری و سخنرانی در همه مساجد دارای کانون فرهنگی هنری برپا است و عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام با تن کردن رخت سیاه در سوگ امام مظلوم خود به سوگواری می پردازند.

 

قاری مصری در امامزاده محمدعابد(ع) اراک تلاوت می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، عصر امروز همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) قاری مصری استاد فاروق احمد ضیف درآستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) مشهد میقان اراک به تلاوت کلام وحی الهی می‌پردازد.


گفتنی است در ابتدای این محفل نورانی که با حضور قرآن دوستان و جمعی از جانبازان بالای 70درصد برگزار می شود مجید جیریایی از قاریان برجسته استان مرکزی به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخته و در ادامه حجت الاسلام آیت الله عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.


همچنین در ادامه نیز قاری مصری استاد فاروق احمدضیف آیاتی چند از کلام نورانی وحی را تلاوت خواهند کرد.


گفتنی است، مراسم روضه خوانی و عزاداری با حضور ذاکر اهل بیت(ع) حمید گودرزی، غبارروبی و عطر افشانی حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) و ... از دیگر برنامه های این محفل نورانی است.


همچنین تلاوت فاروق احمدضیف در مسجد الزهرا(س) اراک بعد از نماز مغرب و عشاء را از دیگر برنامه های سالروز شهادت است.

 

دومین یادواره شهدای روستای مزوش دلیجان برگزار شد

قاسم محمدی دبیر اجرایی یادواره شهدای روستای مزوش شهرستان دلیجان گفت: همزمان با شهادت امام موسی کاظم علیه السلام یادواره شهدای روستای مزوش شهرستان دلیجان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی کرامتی امام جمعه دلیجان و مداحی غلامرضا سازگار برگزار شد.


دبیر اجرایی یادواره شهدای روستای مزوش دلیجان بیان داشت: هدف از برگزاری این یادواره انتقال ایثار و از خودگذشتگی‌های شهدا در مسیر تثبیت انقلاب اسلامی به نسل جوان و ارج‌گذاری به مقام رفیع شهدا بوده است.

 

وی افزود: ما و انقلاب هرچه داریم از شهدا و امام راحل (ره) داریم و باید با پیروی از رهبری و حرکت در خط ولایت از خون این عزیزان و آرمان های آنان دفاع کنیم.


دبیر اجرایی یادواره شهدای روستای مزوش بیان کرد: دشمنی که دیروز جان فرزندان ایران اسلامی را هدف گرفته بود امروز فکر جوانان ما را هدف گرفته است، بنابراین ما باید با پیروی از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و قدم برداشتن در مسیر ولایت از این گردنه سخت عبور کنیم.


محمدی خاطر نشان کرد: این روستا دارای مردمی متدین و معتقد می باشد و تعداد 10 شهید را در طی جنگ تحمیلی به ملت ایران نثار کرده که کوچکترین شهید این روستا شش ماهه است.


وی افزود: این یادواره به همت ستاد یادواره شهدای روستای مزوش و با حضور مسئولان شهرستان دلیجان و عموم مردم شهید پرور برگزار شد.

 

همایش سراسری « هویت ملی» در اراک برگزار شد

فلاحیان مولف کتاب مطالعات علوم اجتماعی مدارس در همایش سراسری « هویت ملی» در اراک، گفت: درس مطالعات اجتماعی یکی از دروسی است که به تقویت هویت ملی می انجامد.


فلاحیان اظهار داشت: امروز یکی از مهم ترین وظایف دبیران علوم اجتماعی این است که با به بهره مندی از درس مطالعات اجتماعی نسل جوان جامعه را با هویت دینی و ملی خود آشنا کنند و آنها را نسبت به این موضوع علاقه مند سازند.


وی بیان داشت: در تمام دنیا بر روی آشنایی افراد با هویت ملی خویش برنامه های گسترده ای انجام می شود به طوری که درس مطالعات اجتماعی از همان پایه اول ابتدایی در مدارس تدریس می شود.


مؤلف کتاب مطالعات اجتماعی مدارس خاطر نشان کرد: امروز در آموزش و پرورش کشور ما نیز آشناسازی جوانان با هویت ملی جزء مهم ترین برنامه ها قرار گرفته است و مولفان کتب مطالعات اجتماعی مدارس سعی می کنند که به سبک جدید مباحث جغرافیایی، تاریخی، گردشگری، تاریخ پیش از اسلام و پس از اسلام و مفاخر کشور را به شیوه ای جذاب برای دانش آموزان بیان کرده و آنها را به هویت ملی علاقه مند کنند.


فلاحیان ادامه داد: از این رو در کتب جدید سعی می شود به روش های مختلف هویت ملی را به دانش آموزان شناسانده و آنها را نسبت به این مقوله علاقمند کنیم؛ لذا کتب مطالعات علوم اجتماعی با زحمات فراوانی تولید و چاپ و کتابی به روز ارائه شده است به طوری که هم معلم و هم دانش آموز از مطالعه آن لذت می برد.


مؤلف کتاب مطالعات اجتماعی مدارس در ادامه گفت: دبیران، سرگروه های مطالعات اجتماعی و پژوهشکده آموزش و پرورش با اختیار قراردادن تجارب ارزنده خود نقش بسیار مهمی در تولید کتاب مطالعات علوم اجتماعی داشتند به طوری که همکاری آنها سبب شد بسیاری از اشکالات پیشین در این کتب برطرف شد و کتابی جذاب، جامع و کامل در اختیار مخاطبان قرار داده شود. /842/پ203/ح

ارسال نظرات