۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۶۱۲۸۱
در رشته های علوم و معارف قرآن و کلام اسلامی صورت می گیرد؛

پذیرش طلاب سطح 3 در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای(مدظله العالی) بجنورد از پذیرش طلاب متقاضی تحصیل در سطح سه پیوسته حوزه های علمیه، در این مدرسه تخصصی خبر داد.
حجت الاسلام اسماعيلي - مدير حوزه علميه تخصصي امام خامنه اي بجنورد

حجت الاسلام علی اسماعیلی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای(مدظله العالی) بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به ثبت نام متقاضیان و طلاب مشتاق به تحصیل در سطح سه پیوسته حوزه های علمیه در این مدرسه علمیه تخصصی، اظهار کرد: مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد در رشته های تخصصی علوم و معارف قرآن و کلام اسلامی طلبه جذب می کند.

 

وی اضافه کرد: پذیرش طلاب سطح سه پیوسته در این مدرسه تخصصی از بین تمامی طلاب و مشتاقان تحصیل در این رشته های تخصصی که حداقل سطح یک حوزه های علمیه را گذرانده باشند، صورت می گیرد.

 

به گفته حجت الاسلام اسماعیلی بر این اساس تمامی طلاب دارای گواهی اتمام و یا اشتغال به تحصیل در پایه ششم حوزه های علمیه، طلاب سطح دو و یا حتی طلاب دارنده مدارک تحصیلی بالاتر که علاقه مند به تحصیل در رشته های تخصصی علوم و معارف قرآن و کلام اسلامی هستند می توانند برای شرکت در آزمون پذیرش این مدرسه علمیه نام نویسی کنند.

 

وی با اشاره به این که ثبت نام طلاب برای شرکت در آزمون ورودی مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد از بیستم فروردین ماه امسال آغاز شده و تا بیستم تیرماه سال جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: طلاب علاقه مند به تحصیل در این مدرسه علمیه تخصصی می توانند با مراجعه به سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com نسبت به ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی اقدام کنند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که آزمون ورودی به مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد برای سال تحصیلی 95-94 دوم مرداد ماه امسال برگزار می شود، اظهار کرد: مکان آزمون و مصاحبه متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

وی در مورد شرایط ثبت نام برای تحصیل در این مدرسه علمیه تخصصی، افزود: ارائه گواهی اتمام و یا اشتغال به تحصیل در پایه ششم حوزه، داشتن حداکثر 25 سال سن که مدت زمان تحصیلات بیشتر و خدمت سربازی به حداکثر سن افزوده می شود و قبولی در آزمون شفاهی و مصاحبه از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان تحصیل در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی در مورد مزایای تحصیل در رشته های تخصصی این مدرسه علمیه، خاطرنشان کرد: اعطای دانشنامه سطح سه حوزه علمیه به فارغ التحصیلان، امکان ادامه تحصیل در مقطع سطح چهار حوزه و مراکز آموزش عالی کشور، فراگیری مهارت مدیریت، تحقیق، تدریس و تبلیغ و معرفی جهت انجام فعالیت های پژوهشی، تدریسی و تبلیغی از جمله مزایای تحصیل و کسب مدرک در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد است.

 

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد در ادامه اظهار کرد: راه اندازی این مدرسه علمیه تخصصی بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی در مهر ماه سال 91 و تأکید معظم له بر این موضوع که خراسان شمالی می تواند دارای یکی از حوزه های جامع با سطوح عالی تحصیلی باشد، در دستور کار قرار گرفت.

 

به گفته وی این مدرسه علمیه تخصصی در سال تحصیلی جاری برای نخستین بار در دو رشته علوم و معارف قرآن و کلام اسلامی طلبه جذب کرد و طلاب ثبت نامی بر اساس شرایط فوق الذکر در واقع طلاب دومین سال تحصیلی در این حوزه علمیه تخصصی هستند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: تا پیش از راه اندازی مدرسه تخصصی امام خامنه ای در بجنورد، امکان تحصیل طلاب در مدارس علمیه استان خراسان شمالی تنها تا سطح یک(کاردانی) و دو(کارشناسی) امکان پذیر بود و پس از آن طلبه ها برای ادامه تحصیل خود بالاجبار به حوزه های علمیه دیگر نظیر مشهد و قم مهاجرت می کردند که این موضوع خود عواقب و مشکلات دیگری از جمله کمبود روحانی در خراسان شمالی را در پی داشت.

 

گفتنی است، امسال در مجموع حدود هزار و 300 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/ت301/ب4

ارسال نظرات