۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۶۱۳۶۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

پیروی از قرآن و سیره اهل بیت سلاحی در برابر جاهلیت مدرن است

خبرگزاری رسا - عضو شورای حوزه علمیه مازندران، پیروی از قرآن و سیره اهل بیت(ع) را سلاحی در برابر جاهلیت مدرن دانست و گفت: امروز سلاح طلاب و روحانیان در رویارویی با جاهلیت مدرن تمسک و پیروی از ثقلین یعنی قرآن و اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت مبعث پیامبر اکرم(ص) و تجلیل از مقام استاد در حوزه علمیه امام صادق(ص) کوتنا برگزار شد با بیان این که ماه رجب ماه خدا و معنویت و ماه دعا است، تصریح کرد: ماه رجب ماهی است که مشکلات و حوائج دنیوی واخروی در آن برطرف می شود.
 
وی با اشاره به آیه «یَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا وَیُرْبِیالصَّدَقاتِ» حوزه های علمیه را مروج فرهنگ اهل بیت و مصداق «یُرْبِی الصَّدَقاتِ» دانست و بیان کرد: مراکز کفر و شرک و نفاق که مروج ترویج فرهنگ غرب می باشند در عمل ناکارآمد هستند اما مرکزی که مروج فرهنگ اهل بیت(ع) باشد خداوند بر پیشرفت کمتیی و کیفیتی آنان می افزاید.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با ابراز تأسف از این که در ایران به عنوان ام القری اسلام مساجدی وجود دارد که روحانیان در آن فعالیت ندارند، عنوان کرد: مازندران از ضعف کمیتی نیرو در حوزه ها و مراکز دینی برخوردار است.
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی، ادامه داد: امروز ما با جاهلیت مدرن روبرو هستیم که صدها برابر خطرناک تر و مجهزتر نسبت به جاهلیت دوران اول اسلام بازتولید شده است.
 
امام جمعه نکا، پیروی از قرآن و سیره اهل بیت(ع) را سلاحی در برابر جاهلیت مدرن دانست و با تاکید بر این که طلاب باید به وظیفه خود در این عرصه آشنایی کامل داشته باشند، خاطرنشان کرد: امروز سلاح ما در رویارویی با جاهلیت مدرن تمسک و پیروی از ثقلین یعنی قرآن و اهل بیت(ع) است.
 
وی حوزه ها را متکفل تربیت ولی فقیه برای جامعه دانست و گفت: قدرت ولایت فقیه است که انقلاب اسلامی را به وجود آورده است و دفاع مقدس را مدیریت کرده و امروز هم در عرصه مذاکرات هسته ای این رهنمودهای دلسوزانه رهبر معظم انقلاب است که از سیاست های خطرناک دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی محافظت کرده است.
 
حجت الاسلام محمدی لایینی مسؤولان حوزه ها را به اهتمام جدی در تربیت طلاب فاضل برای جامعه توصیه و اظهار داشت: مسؤولان حوزه ها باید توجه ویژه ای به مسأله حوزه و حوزویان داشته باشند و باید با تربیت طلابی فاضل نور هدایت را در جامعه گسترش دهند.
 
وی ادامه داد: اگر بخواهیم جامعه امنی داشته باشیم در پرتو همین پیام های دینی است که حوزه ها باید با تربیت طلاب باتقوا مروج آموزه های اسلامی باشند.
 
امام جمعه نکا با بیان این که حوزه همیشه از وجود روحانی فاسد ضربه خورده است ، تصریح کرد: بدعت ها و فرقه های انحرافی که در جامعه امروز مشاهده می کنیم نتیجه اندیشه های روحانیان فاسدی است که ضربه های بزرگی به حوزه وارد کرده اند.
 
وی طلاب را به تقوا توصیه کرد و عنوان کرد : تقوا باید از دغدغه های اصلی طلاب باشد و با مبازه برعلیه فساد باید ریشه آن را خشکاند./950/پ202/ب1
ارسال نظرات