۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۶۱۶۸۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

رسالت اصلی مداحان ترویج فضائل اهل بیت و ارزش های دینی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: رسالت اصلی مداحان ترویج ارزش های دینی و اسلامی است.
رييس اداره تبليغات اسلامي نکا

حجت الاسلام محمد علی الیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا رسالت اصلی مداحان را ترویج ارزش های دینی و اسلامی دانست و گفت: مداحان دارای رسالت بسیار خطیر و ارزشمندی در جامعه هستند که باید در خط ولایت بوده و ارزش های انقلاب را در جامعه بسط دهند و مبلغ جایگاه ویژه رهبری و ارزش هایی همچون شهید و شهادت و ایثار باشند.

 

وی با بیان این که امر تبلیغ و اطلاع رسانی از جمله کارهای مهم و حساس در جامعه است که باید نگاه ویژه و برنامه ریزی منسجم در این راستا انجام شود، خاطر نشان کرد: دشمنان از همه تکنیک و تاکتیک برای هجوم به ارزش ها و فرهنگ دین یو اسلامی ما استفاده کرده اند  و مداحان و شاعران آیینی باید مراقب این برنامه های نرم دشمن باشند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا بیان داشت: ورود بدعت ها و آسیب های مختلف در مداحی از جمله برنامه های جنگ نرم دشمن است که از سال ها قبل در این رابطه کار کردند و اکنون با هدف ایجاد رخنه در ارزش ها و اعتقادات ما وارد شده اند و به همین دلیل مداحان باید با آسیب شناسی این مسائل، خود را در برابر توطئه های دشمن بیمه کنند.

 

حجت الاسلام الیاسی با اشاره به سامان دهی و سطح بندی مداحان اظهار داشت: استفاده از مداحی در شناساندن اهل بیت(ع) و زندگی پر فراز و نشیب آنان به جامعه از جمله مسائلی است که باید در دستور کار مداحان باشد و به نوعی مداحان باید از خود صرف نظر کرده و اهل بیت(ع) را به مخاطبان معرفی کنند تا از ورود بدعت ها جلوگیری شود.

 

وی گفت: سطح بندی مداحان نیز در راستای ساماندهی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می شود تا مداحان از انسجام بیشتری برخوردار شوند که براساس دستورالعمل ارائه شده در این سطح بندی، مداحان به چهار گروه ستایشگر، ذاکر، مداح و پیرغلام سطح بندی می شوند و دوره های مختلف آموزشی برگزار می شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به حضور بیش از 200 مداح و شاعر آیینی در این شهرستان یادآور شد: رتبه بندی و صدور کارت برای مداحان به منظور اجرای طرح ساماندهی و شناسایی مداحان کشور آغاز شده است.

 

حجت الاسلام الیاسی تصریح کرد: مداحان بر اساس نحوه کار به چهار سطح ستایشگری ویژه مداحان ممتاز، پیرغلام ویژه مداحان بالای 60 سال، ذاکرین ویژه مداحان زیر 60 سال و تازه واردان، رتبه بندی شده اند و بر همین اساس به آنها کارت مداحی داده می شود.

 

وی گفت: معرفی و ترویج معارف اسلامی یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه اسلامی است که باید همگان نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند و از ظرفیت مناسبت های مذهبی به بهترین شکل ممکن برای معرفی ارزش های اسلامی استفاده کنیم و قدر این فرصت ها را بدانیم./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات