۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۶۱۷۱۷
رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی:

پذیرش بازرسی های ویژه، امنیتی برای کشور باقی نخواهد گذاشت

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی پذیرش نظام بازرسی های ویژه را تهدیدی جدی برای امنیت ملی کشور دانست و تاکید کرد که ما در خصوص مذاکرات هسته ای می خواهیم بگوییم دارد کلاه بزرگی سر دولت می رود.
حجت الاسلام حسين جلالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، امشب در جلسه پرسش و پاسخ طلاب که با موضوع بررسی مسائل روز کشور و جهان در حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمومنین(ع) آمل برگزار شد با بیان این که انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان  رهبری را در پیش داریم، گفت: مذاکرات هسته ای یک بازی انتخاباتی برای دو طرف است که می خواهند بگویند داریم کشور را درست می کنیم تا رای بیاورند که مردم باید بیدار باشند.


وی با اشاره به این که رهبری معظم انقلاب فرمودند جزییات مسائل هسته ای باید مطرح شود، بیان داشت: متاسفانه مسؤولان در این راستا شفاف سازی نکردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در توافق نامه آمده است آژانس با کارشناسان خود مجاز بوده هر کجا و هر زمان در کشور بازرسی انجام دهد که این مساله امنیت کشور را زیر سؤال می برد و این بازرسی ها مدیریت شده نخواهد بود.


حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: بازرسی های آژانس، پروتکل الحاقی، فراتر از قانون و سرزده را مطرح کردند که در صورت عملی شدن امنیتی برای کشور باقی نمی ماند.


وی با اشاره به نام گذاری سال 94 از سوی رهبری معظم انقلاب به عنوان سال دولت، و ملت، همدلی و همزبانی، گفت: منتقدان باید انتقادات خود را گفته و جزییات مطرح شود که از مصادیق همدلی و همزبانی است که ما در خصوص مذاکرات هسته ای می خواهیم بگوییم دارد کلاه بزرگی سر دولت می رود.


رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، ادامه داد: دودستگی ها به کشور آسیب می زند، به همین دلیل توجه همدلی و همزبانی بسیار مهم است.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که 28 تحریم متوجه ایران است که 5 تحریم هسته ای و 23 نوع دیگر غیر هسته ای است، گفت: آنها می خواهند تنها تحریم های هسته ای را بعد از اجرای تعهدات ایران بردارند که این هم به صورت تدریجی و ظرف 15 سال برداشته می شود.


حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که کشوری که انرژی هسته ای نداشته باشد نمی تواند به جایی رسیده و به آن نیاز داریم، بیان داشت: هیچ کس با مذاکره مخالف نیست و از سال 82 داریم مذاکره می کنیم؛ ما مخالف عقب نشینی و وادادگی هستیم که سرمایه های خود را از دست بدهیم و چیزی دستمان نیاید.


وی خاطرنشان کرد: نباید همیشه حالت تدافعی داشته باشم؛ تیم مذاکره کننده باید بگوید انبارهای غرب پر از بمب هسته ای است و از آن استفاده می کنند ولی ما اصلا بمب هسته ای نداریم که بخواهیم از آن استفاده کنیم.


رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به وضعیت کشور یمن، گفت: انصارالله یمن چند دشمن دارد که دشمن اصلی آنان در داخل است که اگر بخواهد دایره جنگ را وسیع کرده و به عربستان حمله کند از پشت خنجر می خورد.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آنها جنگ را به صورت پارتیزانی اداره کردند تا داخل را پاکسازی کنند که توانستند بیشتر استان ها را بگیرند که به حول قوه الهی خبرهای خوشی در آینده می رسد./1314/پ202/ج

ارسال نظرات