۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۶۱۸۲۹
حجت الاسلام حسینی قمی:

دستگیری از دیگران گناهان را محو می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که اولین راه پوشاندن گناهان دستگیری از شخص گرفتار است، گفت: در غیر این صورت اگر کفاره گناهان خود را در این دنیا نپردازیم با سخت ‌جان دادن و سکرات موت کفاره گناهان خویش را می‌پردازیم.
حجت الاسلام سيدحسين حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌ سیدحسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، با بیان این‌که اولین راه پوشاندن گناهان دستگیری از شخص گرفتار است، گفت: در غیر این صورت اگر کفاره گناهان خود را در این دنیا نپردازیم با سخت‌جان دادن و سکرات موت کفاره گناهان خویش را می‌پردازیم.

 

وی افزود: نخستین گناه کبیره انسان این است که از رحمت الهی نا امید شود به همین خاطر انسانی که توبه می‌کند باید رحمت الهی را در نظر بگیرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که اگر می‌خواهیم از عقوبت گناهان خود در امان باشیم و در آن دنیا به آن‌ها گرفتار نشویم باید پس از توبه برای جبران گناهان خود تلاش کنیم، تصریح کرد: یکی از روش‌هایی که می‌توانیم به ‌وسیله آن گناهان خود را جبران کنیم صدقه دادن است.

 

حجت‌الاسلام‌ حسینی قمی با اشاره به این‌که صدقه نه ‌تنها کفاره گناهان است و گناهان را می‌پوشاند، ادامه داد: انسانی زمانی که دچار فقر می‌شود و در روزی و رزق دچار تنگدستی می‌شود باید صدقه بدهد.

 

وی اظهار کرد: امام صادق (ع) در فقر و تنگدستی به اصحاب توصیه می‌کردند که صدقه بدهند؛ زیرا صدقه روزی را پایین آورده و درهای رحمت الهی را به روی انسان باز می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که صدقه دادن یکی از اعمال مهم ماه شعبان نیز هست، ادامه داد: تا جایی که می‌توانیم باید از انسان‌های نیازمند دستگیری کرده و با صدقه سعادت و روزی خود را بیمه کنیم.

 

حجت‌الاسلام‌ حسینی قمی ادامه داد: رسول خدا(ص) ماه شعبان را ماه خود اعلام کنند و از مسلمانان می‌خواهند در این ماه زیاد روزه بگیرند و زیاد صدقه بدهند.

 

وی با بیان این‌که انسان باید همواره با توبه و صدقه خود را از عذاب گناهان در امان نگه دارد، افزود: انسان اگر در این دنیا صدقه گناهان خود را نپرداخت در هنگام مرگ و در شب اول قبر و پس ‌از آن دچار عذاب دردناکی می‌شود و تنها راه جبران گناهان انجام عمل صالح در همین دنیا است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که انسان می‌تواند با جلسات قرآن هفتگی در میان خانواده مشکلات نزدیکان خود را حل کرده و صله‌رحم به‌جای آورد، یادآور شد: محافل خانگی و خانوادگی قرآنی بهترین راهکار در دنیای امروز برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمان است و سنت پسندیده صله‌رحم و دستگیری از نیازمندان را زنده کرده و زمینه رفع گرفتاری‌ها را فراهم می‌کند./837/پ202/ف

ارسال نظرات