۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۶۲۱۷۳
با تصویب طرحی در شورای عالی حوزه؛

مدارک تحصیلی حوزه مطابق سنوات تبلیغی روحانیان ارائه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که رسالت اصلی روحانیان هدایت مردم و تبلیغ معارف دین است، گفت: طرحی در شورای عالی حوزه در حال بررسی است تا مدارک تحصیلی حوزوی، مطابق سنوات تبلیغی روحانیان ارائه شود.
آيت الله مرتضي مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، عصر چهارشنبه در اختتامیه نخستین دوره آموزشی انتقال تجارب تبلیغی که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اهمیت برگزاری این دوره‌های آموزشی تبلیغی را برای مبلغان و روحانیان تبیین کرد و گفت: در این دوره طلاب و مبلغان از اساتید برجسته‌ای همانند حجج الاسلام و المسلمین انصاریان، قرائتی، نظری منفرد و رفیعی بهره بردند.
 

آیت الله مقتدایی بیان کرد: مناسب است که دوره‌های آموزشی تبلیغی در مرکز هر استان برگزار شود تا طلاب و روحانیان شهرستانی از این آموزش‌های تبلیغی بهره کافی را ببرند یا حداقل فیلم و تصاویر چنین دوره‌هایی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ابراز کرد: تبلیغ و رساندن پیام الهی رسالت اصلی انبیای الهی و ائمه معصومان بوده است و در این زمان این رسالت الهی بر عهده علما، مبلغان و روحانیان است.
 

وی در ادامه سخنانش به بیان نقش مؤثر علما و روحانیان در ترویج معارف اسلامی در زمان غیبت امام زمان(عج) پرداخت و گفت: در حدیثی از امام هادی(ع) آمده است که اگر بعد از غیبت قائم(عج) علمایی وجود نداشتند که مردم را به سوی خدا راهنمایی و از دین اسلام دفاع کنند، فردی در دین خدا پا برجا نمی‌ماند و همه مردم مرتد می‌شدند، اما آن‌ها رهبری شیعیان را با قدرت در دست گرفتند و دین را حفظ می‌کنند، چنان که ناخدای کشتی، سکان و فرمان کشتی را نگاه می‌دارد؛ آنان نزد خدا والاترین انسان‌ها هستند.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: روحانیان نباید به مطالعه دروس حوزوی اکتفا کنند و از تبلیغ باز بمانند، بلکه وظیفه اصلی روحانیان هدایت مردم و تبلیغ است.
 

وی عنوان کرد: امروز، دشمنان اسلام با هر ابزار و وسیله‌ای علیه مذهب شیعه و اسلام اقدام می‌کنند و  در توحید، عصمت پیامبر اکرم(ص)، عزاداری برای امام حسین(ع)، غیبت امام زمان(عج) شبهه افکنی می‌کنند، بنابراین وظیفه مبلغان و روحانیان است که به این شبهات را پاسخ دهند.
 

آیت الله مقتدایی در پایان سخنانش بیان کرد: طرحی در شورای عالی حوزه در حال بررسی است که مدارک تحصیلی حوزوی، مطابق سنوات تبلیغی روحانیان ارائه شود و طلابی که به تبلیغ نرفته‌اند مدرک معتبر تحصیلی به آن‌ها ارائه نشود./998/پ202/ی
 

ارسال نظرات