۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۶۲۳۹۵
با حضور معاون حوزه علمیه کشور صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع فرهنگی حوزوی در ساری

خبرگزاری رسا ـ مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع فرهنگی حوزوی روستای چاچکام ساری امروز برگزار شد.
کلنگ زني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع فرهنگی حوزوی روستای چاچکام ساری امروز با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام ملک دار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، مدیر حوزه علمیه مازندران و جمعی از علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسین غفاری، عضو هیأت امناء این مجتمع در ابتدای این مراسم با اشاره به این که کنون معارف اسلامی استان در سال 1369 زیر نظر نماینده ولی فقیه در مازندران فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: این کانون فعالیت دینی و فرهنگی خود را با تحت پوشش قرار دادن شش هزار و 500 دانش آموز مدارس مرکز استان آغاز کرد.

 

وی با بیان این که متأسفانه کانون معارف اسلامی مرکز استان به دلیل کمبود امکانات و عدم حمایت مسؤولان در طی سال های اخیر فعالیت های آن کمرنگ شد، افزود: متأسفانه به دلیل عدم حمایت های لازم مسؤولان استان تعداد دانش آموزان تحت پوشش این مرکز در سال 71 به 45 نفر رسید.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که متأسفانه امروز شاهد هزینه های گزاف و بیهوده ای در مسائل مختلف استان هستیم، خاطرنشان کرد: اگر از تنها کانون معارف اسلامی استان حمایت های لازم صورت می گرفت، امروز شاهد گسترش بسیار خوب فعالیت های این مجموعه دینی و فرهنگی بودیم.

 

وی با اشاره به این که خوشبختانه با حمایت های مردم روستای چاچکام ساری زمینی برای ساخت یک مجتمع فرهنگی حوزوی در این منطقه اهداء شده است، تصریح کرد: این مجتمع فرهنگی حوزوی در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع احداث خواهد شد.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که این مجتمع به منظور استفاده طلاب و روحانیان سراسر کشور احداث خواهد شد، خاطرنشان کرد: ساخت این مجتمع می تواند ظرفیت مناسبی برای بهره گیری طلاب کشور در جهت رشد و گسترش ارزش های دینی در جامعه باشد.

 

وی تربیت و آموزش طلاب به صورت بلند مدت و کوتاه مدت و همچنین رونق فعالیت کانون فرهنگی و آموزشی را از جمله مهم ترین برنامه های این مجتمع فرهنگی حوزوی دانست و بیان داشت: امیدواریم با حمایت های مسؤولان استان شاهد بهره برداری این مجموعه ارزشمند در آینده ای نزدیک باشیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات