۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۶۲۷۵۸
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

پوشیدن لباس تقوا در ماه شعبان اذن ورود به ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهدوی با اشاره به این که کسی که موفق شود لباس تقوا را در این ماه بپوشد، اذن ورودش به مهمانی خداوند در ماه رمضان داده می شود، گفت: اگر کسی به این مقام برسد، به او می گویند می توانی به ماه خدا وارد شوی.
مناجات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری امروز در بنیاد المهدی به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان، گفت: ورود ماه شعبان برای نبی گرامی اسلام(ص)، ورود ماه سخت گیری بر خودشان بود.

 

وی در ادامه با اشاره به این فراز از صلوات این ماه «شَعْبَانُ الَّذِی حَفَفْتَهُ مِنْکَ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَانِ الَّذِی کَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ [سَلَّمَ‏] یَدْأَبُ فِی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ فِی لَیَالِیهِ وَ أَیَّامِهِ بُخُوعا لَکَ فِی إِکْرَامِهِ وَ إِعْظَامِهِ إِلَى مَحَلِّ حِمَامِهِ» ابراز داشت: همیشه پیامبر عبادت‌های شاقّی را انجام می دادند ولی با ورود این ماه  روش پیامبر عوض می شد.

 

آیت الله مهدوی با بیان این که رسول خدا(ص) روزهای ماه شعبان را روزه و شب‌ها به عبادت و قیام می پرداخت گفت: این کار حضرت تا آخر عمرشان ادامه داشت و حضرت یک نوع تواضع خاصی مقابل پروردگار داشتند و این حالت ویژه بوده است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: با این که پیامبر با حالت های خاص نماز می خواندند و یا حتی در روایات آمده است که برای نماز شب سه نوبت بیدار می شده اند، چیزی که گاهی برای ما یک مرتبه اش هم سخت است.

 

وی با بیان این که رسول خدا(ص) یک نوع تواضع خاص مقابل خدا داشتند، ابراز داشت: این ماه ماه پیامبر است و امیدواریم بتوانیم به سنت‌های ایشان عمل کنیم و همه باید به تابلو که پیامبر هستند توجه کنیم و دنباله رو ایشان باشیم.

 

امام جمعه موقت اصفهان گفت: ما باید روش و عبادات و اخلاق و احسان و خدمت به دیگرانشان و این کارها را موفق شویم که انجام دهیم و اگر کسی موفق به انجام روش پیامبر باشد، اسمش را می گذاریم لباس تقوا که در آیه 26 سوره اعراف به این مورد اشاره شده است.

 

آیت الله مهدوی با اشاره به این که کسی که موفق شود لباس تقوا را در این ماه بپوشد، اذن ورودش به مهمانی خداوند در ماه رمضان داده می شود، گفت: اگر کسی به این مقام برسد، به او می گویند می توانی به ماه خدا وارد شوی.

 

وی در پایان گفت: کسی که لباسش کثیف باشد، ولو به او بگویند داخل شو، خودش نمی تواند داخل شود چون لباسش در شأن مجلس نیست، چراکه لباس بهشتیان لباس تقواست و ماه رمضان ماه مهمانی خداست و حتما لباس تقوا که همان لباس مناسب برای ورود به این ماه است، نیاز دارد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات