۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۶۲۸۰۷

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ اعزام 700 نفر از مردم شهرستان کمیجان به مرقد امام راحل، شرکت 750 مددجوی کمیته امداد ساوه در دوره آموزشی کارآفرینی و نمایشگاه خوشنویسی «وصیت نامه شهدا» در تفرش، برخی از اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه از استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سرهنگ پاسدار مجتبی مخلص آبادی، فرمانده سپاه ناحیه کمیجان، امروز در نشست هماهنگی اعزام زائران آیین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) کمیجان اظهار داشت: به منظور جابه جایی و انتقال زائران کمیجان به مرقد امام راحل 17 دستگاه اتوبوس، سه دستگاه مینی بوس و شش دستگاه خودروی سواریپیش بینی شده است.


فرمانده سپاه ناحیه کمیجان خاطرنشان کرد: یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه تانکر آب و یک کامیون حامل یخچال نیز در حلقه پشتیبانی کاروان زایران کمیجان پیش بینی شده است.


مخلص آبادی بیان داشت: افزون بر کاروان اعزام شهرستان کمیجان، آیین بزرگداشت مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عصر روز 17 خرداد ماه در سالن ورزشی امام حسین(ع) این شهرستان برگزار می شود.


فرمانده سپاه ناحیه کمیجان تصریح کرد: ایام ارتحال امام فرصتی برای انتقال اندیشه های ناب امام خمینی(ره)، رفتار، منش، زندگانی و ابعاد گوناگون زندگی آن شخصیت فرزانه به نسل جوان است.


مخلص آبادی گفت: در آیین های این ایام باید چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی، قیام خونین 15 خرداد و همچنین شخصیت اخلاقی و رفتاری حضرت امام خمینی(ره) و ایثارگران و رزمندگان برای نسل نوجوان و جوان تبیین شود.


فرمانده سپاه ناحیه کمیجان با بیان اینکه رسالت اصلی برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) باید دارای ابعاد فرهنگی باشد، گفت: با توجه به شرکت گسترده مردم و تنوع آیین ها باید از این ظرفیت برای بیان موضوع های فرهنگی استفاده بیشتری شود.

یاد آور می شود شهرستان کمیجان با حدود 40 هزار نفر جمعیت در 96 کیلومتری شهر اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.

 

پاسداران و جانبازان از مفاخر والای ملت بزرگ ایران هستند

محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در بیانیه ای به مناسبت روز جانباز  آورده است: جانبازان نیک آوازه و بلند نظر سرزمین گهربار ایران که در پیروزی از اسطوره مقاومت و وفاداری همچون حضرت عباس(ع) حماسه آفریدند پیروان طریق حقیقت و عدالت اند و ملت سرفراز ایران برای همیشه آنان را به عنوان اسوه مقاومت ارج می نهند. نقش بی بدیل جانبازان در جریان انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و دوران کنونی بر کسی پوشیده نیست و عزت و سربلندی ایران، مرهون خون شهدا و ایثارگری جانبازان معزز و آزادگان گرانقدر است.

 

همچنین در بیانیه آمده است: پاسداران، جانبازان، آزادگان و همه ایثارگران از مفاخر و ارزش های والای ملت بزرگ ایران محسوب می شوند و راه حفظ این شان و جایگاه با همراهی و همدلی با مردم عزیز و صبور ایران اسلامی و بهره مندی از تجارب سازنده و شجاعت و ایمان ایثارگران و تحقق جامعه ای عدالت محور و  رو به تعالی و متعهد به ارزش های والای اسلامی محقق خواهد شد.

 

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: بدون تردید اگر امروز مردم ایران در امنیت کامل قرار دارند، نتیجه رشادت ها و رادمردی های شهدا و جانبازان دلاوری است که با اهدای جسم و جان خود، این انقلاب را بیمه کردند. جانبازان سرفراز انقلاب اسلامی ایثار و جانفشانی را تا سر حد کمال به نمایش گذاشتند و با رهایی از هر گونه تعلق و وابستگی تنها به اعتلای این مرز و بوم می اندیشیدند.

 

در پایان این بیانیه آورده شده: اینک در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» با گرامیداشت اعیاد خجسته ماه شعبان، سوم شعبان سالروز میلاد با برکت امام حسین(ع) وروز پاسدار چهارم شعبان سالروز میلاد فرخنده حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز و پنجم شعبان میلاد امام سجاد(ع) را خدمت همه مردم شریف استان مرکزی به ویژه پاسداران و جانبازان گرانقدر تبریک عرض می نمایم و موفقیت و پیروزی همگان را در زندگی از خداوند منان خواستارم.

 

شرکت 750 مددجوی کمیته امداد ساوه در دوره آموزشی کارآفرینی

محمد محمودی رییس کمیته امداد امام خمینی ساوه اظهار کرد: 750 نفر از مددجویان این نهاد در دوره آموزشی تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی شرکت کردند و همچنین این دوره آموزشی به مدت پنج روز با هدف تقویت روحیه اشتغال و تشویق به کارآفرینی انجام شده است.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی ساوه اشتغال، تقویت کار و کارآفرینی و مددکاری خانواده، روش درست استفاده از مواد غذایی، نمک و چربی‌ها در حوزه بهداشت و درمان را از مهم‌ترین محورهای این دوره آموزشی عنوان کرد.

 

محمودی اضافه کرد: ایجاد فرصت شغلی برای خانواده‌های زیرپوشش و فراهم آوردن شرایط کارآفرینی مددجویان از جمله اقدامات کمیته امداد برای خودکفایی آنان است.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی ساوه خاطرنشان کرد: کمیته امداد با برگزاری کارگاه‌های متعدد آموزشی شغلی زمینه‌های مناسبی را برای خودکفایی مددجویان فراهم می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان می‌تواند آنان را به مرز خودکفایی نزدیک کند، افزود: کاریابی برای مددجویان زیر پوشش و افراد نیازمند مستعد جامعه برای توانمند‌سازی و خودکفایی آنان صورت می‌گیرد تا افزون بر دستیابی به این مهم در مددجویان انگیزه و امید به فردایی بهتر را ایجاد کند.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی ساوه ادامه داد: سال گذشته 93 سری جهیزیه کامل به نوعروسان زیرپوشش این شهرستان اهدا شد که برای آن یک میلیارد و 860 میلیون ریال هزینه شده بود.

 

محمودی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش قبل از ازدواج برای نوعروسان در چهار محور آموزش مهارت‌های زندگی، بهداشت روانی و بهداشت جسمی زیر نظر مربیان با همکاری شبکه بهداشت از دیگر اقدامات این نهاد در این مدت بوده است.

 

وی اظهار کرد: خیران سال گذشته یک میلیارد و 692 میلیون ریال برای اطعام نیازمندان به کمیته امداد امام خمینی این شهرستان کمک کردند.



به گفته وی، این نهاد مردمی با همکاری خیران و مردم خیراندیش ساوه برای رفع مشکلات نیازمندان و محرومان تلاش می‌کند.

 

نمایشگاه خوشنویسی «وصیت نامه شهدا» در تفرش برپا می شود

 

احمدی مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان مرکزی اظهار داشت: این نمایشگاه همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد برپا می شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.


مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان مرکزی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سنگ های زینتی نیز از برنامه هایی است که همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر در تفرش برپا می شود.


وی بیان کرد: همچنین اکران فیلم های دفاع مقدس به همراه نواختن مارش آزاد سازی خرمشهر و کوهپیمایی نیز از برنامه هایی است که در تفرش به اجرا در می آید.


احمدی در ادامه گفت: برگزاری مسابقات پیامکی پیرامون وقایع سوم خرداد و نقش مردم و رزمندگان در به ثمر رسیدن این حماسه، برپایی نمایشگاه خوشنویسی در محلات با موضوع دفاع مقدس را نیز از برنامه هایی است که از سوی سازمان بسیج هنرمندان استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد در شهرستان ها اجرایی می شود./842/پ203/ب4

ارسال نظرات