۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۶۳۰۸۱
فرمانده سپاه ناحیه آمل:

فتح خرمشهر سند هویت بخشی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه ناحیه آمل با بیان این که فتح خرمشهر سند هویت بخشی انقلاب اسلامی است، گفت: امروز مردم مظلوم یمن، عراق و سوریه با تأسی از رزمندگان ایران اسلامی در برابر دشمن خون خوار که به نام اسلام نسل کشی می کنند.
فتح خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، سرهنگ پاسدار علی خادم ، فرمانده سپاه ناحیه آمل، امروز در مراسم مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان آمل که به مناسبت سوم خرداد در محوطه سپاه آمل برگزار شد با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب کشورعزیزمان بحران های زیادی را پشت سر گذاشته است، گفت: کودتای نوژه، حمله به طبس، برپایی غائله در کردستان و گنبد و دیگر اقدامات از سوی دشمنان ایجاد شده است.


وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی در ظرف مدت ده روز قبل از آغاز جنگ تحمیلی بیش از دو هزار و 257 مورد عملیات و تحرک مرزی از سوی رژیم صدام صورت گرفته است.


فرمانده سپاه ناحیه آمل، ادامه داد: در این عملیات بیش از هزار و 14شهید و اسیر شدند ولی حاکمیت سازگار متأسفانه مانع از دفع حملات بودند.

 

 خادم اضافه کرد: یکی از شهرهای کلیدی ایران شهر خرمشهر بود که بعد از 35 روز مقاومت جانانه و با دست خالی به تصرف دشمن درآمد.


وی با اشاره به عملیات فتح خرمشهر، گفت: این عملیات تحت عنوان عملیات بیت المقدس از ده اردیبهشت 61 شروع و در سوم خرداد همان سال رزمندگان اسلام به دروازه های شهر مقاومت خرمشهر رسیدند.


 فرمانده سپاه ناحیه آمل تصریح کرد: سوم خرداد یکی از مهم ترین نقاط عطف تاریخ  انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است که توانست بزرگ ترین حادثه تاریخ معاصر کشور را رقم زند.

 

خادم خاطرنشان کرد: این پیروزی بزرگ که با هدایت و رهبری عالمانه حضرت امام خمینی (ره)، دلاوری های رزمندگان اسلام و پشتیبانی ملت شهیدپرور ایران حاصل شد، ترس و دلهره بر اندام  استکبار جهانی انداخت و دفاع مقدس را وارد مرحله جدیدی کرد.


وی با بیان این که فتح خرمشهر سند هویت بخشی انقلاب اسلامی است، گفت: امروز مردم مظلوم یمن، عراق و سوریه با تاسی از رزمندگان ایران اسلامی در برابر دشمن خون خوار که به نام اسلام نسل کشی می کنند ایستادگی داشته که به طور قطع و یقین پیروز می شوند.


فرمانده سپاه ناحیه آمل خاطرنشان کرد: آزادی خرمشهر مرهون ایثار کسانی است که مسجد جامع را پایگاه مقاومت مردمی کردند و شش هزار شهید در خون خود غلتیدند تا تاریخ حماسه خرمشهر جاودانه ماند.


خادم با بیان این که شهدا با ایثار جان های پاک خود حماسه های ارزشمندی خلق کردند، گفت: امروز وظیفه داریم تا به بهترین نحو ممکن سیره نورانی آنان را ادامه داده و پشتیبان ولایت فقیه باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات