۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۶۳۱۸۶
آیت الله مجتهد شبستری:

صبر انقلابی در کنار عمل انقلابی معنا دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری با بیان این که صبر انقلابی در کنار عمل انقلابی معنا دارد، گفت: صبر این است که انسان به وظایف انقلابی خود عامل و در هنگام مصیبت خوددار باشد.
آيت الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان صبح امروز در درس خارج ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد امام سجاد(ع) گفت: هنر مومن آن است که در تنهایی و دور از اجتماع ورع و تقوا داشته باشد.


وی با بیان اینکه یکی دیگر از علامات مومن صدقه در زمان کمبود مالی است، چنانچه ایثار بر دو قسم است ایثار مال و جان این فرد مومن در این حال واقعا ایثار نموده است و دیگران را بر خود مقدم داشته که در ادامه روایت وارد شده است «والصَّدقةُ فی القِلّةِ».


عضو خبرگان رهبری افزود: از دیگر علامات مومن صبر و شکیبائی در مصیبت و سختی است، در هنگام ضرر مالی و جانی است که باید صبر کرد چنانکه امام فرمودند« والصَّبرُ عند المصیبةِ».


وی تاکید کرد: در شرایط دشوار است که صبر معنا دارد در شرایط امروز جامعه باید در برابر مصائب صبر داشت صبر انقلابی باید داشت، اینکه صبر به معنای دست روی دست گذاشت تفسیر شود اشتباه است، اینکه گفته می شود دست روی دست گذارده شود امر به معروف نشود، نهی از منکر نشود و جهاد در راه خدا نشود این نیست.


وی بیان داشت: صبر دست روی دست گذاردن نیست باید صبر انقلابی داشت، صبر این است که انسان به وظایف انقلابی خود عامل باشد.


امام جمعه تبریز بیان داشت: یک فرد انقلابی باید عمل به وظائف خود کند و در هنگام مصیبت و از دست دادن عزیزان یا دچار مشکل اقتصادی شدن صبر داشته باشد بنا براین در مواقع معمول صبر معنا ندارد.


آیت الله شبستری خاطر نشان کرد: در ادامه روایت امام(ع) می فرماید: «والحِلْمُ عنـد الغضـبِ» در مواقع عصبانیت خوداری و از تند خوئی باید بپرهیزد، «والصِّدقُ عند الخوفِ» و در مواقع ترس صداقت معنا دارد./854/پ203/ب4

ارسال نظرات