۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۶۳۳۲۳
حجت‌الاسلام پناهیان:

پذیرش خواسته‌های آمریکا نادیده گرفتن عزمت بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه در مراسم تشییع شهید مدافع حرم گفت: امروز پذیرش خواسته‌های آمریکا حتی بر سر میز مذاکرات نادیده گرفتن عزمت بیداری اسلامی و خون ریخته شده شهدای مدافع حرم است.
حجت الاسلام احمد پناهيان استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س)، دوشنبه 4 خردادماه در قم با سخنرانی و مداحی حجت الاسلام احمد پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، برگزار شد.


حجت الاسلام پناهیان به مذاکرات با آمریکا اشاره کرد و گفت: امروز پذیرش خواسته‌های آمریکا حتی بر سر میز مذاکرات نادیده گرفتن عزمت بیداری اسلامی و خون ریخته شده شهدای مدافع حرم است.


وی با اشاره به مقام شهید ابراز داشت: در مقام شهید همین را بس که ما شهید را از دست نمی‌دهیم بلکه شهید را به ست می‌آوریم و شهادت مقام والایی دارد.


استاد حوزه و دانشگاه گفت: زینب کبری(س) در مقابل یزید ایستادگی کرد و خطاب به یزید فرمود که هر عملی و کاری را انجام دهی نمی‌توانی نام ما را پاک کنید و تکفیری‌ها خیال بیهوده می‌کنند که می‌توانند با شهید کردن نام اسلام را پاک کنند.


حجت الاسلام پناهیان گفت: با گریه کردن ما نشان از این ندارد که اشک ندامت است؛ بلکه این گریه ما نشان از عزتی دارد که شهادت برای ما ساخته‌ و با این گریه کردن سر خود را بالا می‌گیریم و افتخار می‌کنیم.


وی با اشاره به گسترش مرز ایران در زمینه حق بودن افزود: در زمان کنونی مرزهای حق و حقگرایی مختص به ایران نیست بلکه گسترش پیدا کرده است و امثال سوریه، عراق، یمن، بحرین و غیره در جبهه حق در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حادثه کربلا و میدان داری حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) خود بالای تل ایستاد و با صحنه‌ای که مشاهده می‌کرد و می‌دید که بر سر جنازه برادر، دشمن جسارت می‌کند ایستادگی کرد و میدان داری اهل خیام حرم کرد.


وی در ادامه تصریح کرد: قم، مقام و جایگاه والایی دارد و مضجع حرم اهل‌بیت(ع) است و آنچه که خدا از حرم حضرت زهرا(س) می‌خواهد به شیعیان برساند در قم قرار داده است و ما باید افتخار کنیم که پیکر شهید مدافع حرم را در حرم حضرت زهرا(س) تشییع می‌کنیم.


حجت الاسلام پناهیان به شهید ساجد حسین اشاره کرد و گفت: شهید مدافع حرم ساجد حسین مجاهدت را با ایمان جمع کرد و باید خطاب به این شهید بگوییم که ای جان نثاران، حسین یار شما باشد./978/پ202/ی

ارسال نظرات