۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۲۶۳۵۱۶
مدیر کل اوقاف اردبیل:

کتابخانه های عمومی در امامزادگان استان اردبیل ایجاد می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به ضرورت توجه به برنامه های فرهنگی در اماکن متبرکه و امامزادگان، گفت: تأسیس کتابخانه های عمومی در بقاع متبرکه شاخص استان می‌تواند گامی مؤثر در شناساندن این اماکن و جدب جوانان باشد.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراردبیل، حجت الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل عصر امروز در نشست یاوران وقف در اردبیل با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، خاطرنشان کرد: از آنجایی که وقف می‌تواند نیازهای روز جامعه از جمله ازدواج، اشتغال، بیماری‌های صعب‌العلاج، نشر معارف اسلامی و بسیاری از ضرورت‌های دیگر را برطرف کند اداره کل اوقاف استان اردبیل از تمامی ظرفیت نهادها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای معرفی کارکردها و ثمرات وقف به نحو مقتضی استفاده خواهد کرد.

 

وی با اشاره به تلاش مسؤولان در ایجاد کتابخانه در امامزادگان، افزود: به منظور ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و نخبگان استان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قول فراهم کردن زمینه تبلیغ فرهنگ وقف در تمامی کتابخانه‌های زیر پوشش خود را داد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ضمن ابراز خرسندی از این اقدام گفت: از آنجایی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری بقاع متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی جامعه تبدیل شوند، تأسیس کتابخانه در بقاع متبرکه شاخص استان می‌تواند ما را یک گام موثر در رسیدن به این هدف نزدیک‌تر کند.

 

حجت الاسلام قیامی افزود: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی و مساعدت ویژه این نهاد فرهنگی را در راستای شناساندن سنت وقف به عموم افراد جامعه و راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه در بقاع متبرکه شاخص استان را اعلام کرده است.

 

گفتنی است، در این نشست مقرر شد اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نسبت به راه‌اندازی کتابخانه در آستان مقدس امامزاده سید صدرالدین(ع) و تجهیز کتابخانه بقعه متبرکه سید عبدالعزیز(ع) نیار اردبیل اقدام کند./937/پ203/ح

ارسال نظرات