۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۶۳۵۲۲
امام جمعه صعده یمن در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه:

اقدامات ددمنشانه آل سعود ایمان مسلمانان یمن را مستحکم تر می کند/ امروز رابطه ایران و یمن استحکام بیشتری پیدا کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه صعده یمن در نشستی با اصحاب رسانه کرمانشاه با بیان این که امروز رابطه ایران و یمن استحکام بیشتری پیدا کرده است، گفت: اقدامات ددمنشانه آل سعود ایمان مسلمانان یمن را مستحکم تر می کند.
يمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، شیخ یحیی الدیلمی، امام جمعه صعده یمن عصر امروز در نشست خبری با اصحابه رسانه کرمانشاه، با اشاره به مردم مقاوم یمن، اظهار داشت: امروز رابطه ایران و یمن استحکام بیشتری پیدا کرده است.


شیخ سید یحی الدیلمی تصریح کرد: ملت یمن در تجاوز آل سعود به خاکشان، احساس غربت نمی کنند و اکنون که اینجا هستم احساس می کنم که در بین برادرانم هستم، روابط ایران و یمن سابقه ای تاریخی دارد و به قبل از اسلام برمی گردد.


وی در ادامه افزود: در طول تاریخ یمن جامعه هایی هستند که ریشه های آنها به ایران و فارس برمی گردد و در یمن به فروس مشهور هستند.


امام جمعه صعده یمن بیان داشت: امروز رابطه ایران و یمن مستحکم تر از قبل شده است و حمایت جمهوری اسلامی ایران از یمن، نقش مهمی در روحیه مردم این کشور داشته است، این جنگ را آل سعود، شروع کرده و زیر ساخت های یمن را تخریب می کند و فرزندان و زنان را می کشد.


الدیلمی با اشاره به محاصره یمن توسط آل سعود گفت: قربانیان این جنگ کودکان، زنان و مردم بی گناه هستند، تأمین نیازهای مردم بسیار مشکل است و با مشکل کم آبی و کمبود دارو مواجه هستند.


وی افزود: عامل  به وجود آمدن این مشکلات، نظام ظالم آل سعود است، اما باید به یاد داشت که مملکت یمن جامعه پایدار و مقاومی است و از آل سعود و کشورهایی که از آن حمایت می کنند هیچ ترسی ندارد و فرزندان یمن در مقابل هیچ قدرتی تسلیم نخواهند شد و فقط در برابر عظمت و قدرت خداوند تسلیم هستند.


امام جمعه صعده یمن، عنوان داشت: اقدامات ددمنشانه آل سعود تنها ایمان و پایداری مسلمانان این کشور را بیشتر خواهد کرد و طرح و برنامه ریزی عربستان در یمن به کلی شکست خورده است، حدود چهل سال است که آل سعود تلاش می کند که عقاید محکم مردم یمن را تغییر دهد و با اقدام به ایجاد فرقه های سلفی و وهابی و صرف میلیاردها دلار در تحقق این هدف تلاش می کنند اما مردم یمن بر همان عقاید زیدی و شافعی خود استوار هستند و به آن عمل خواهند کرد.


الدیلمی با توجه به اینکه مردم یمن، هوشیار و بسیار مقاوم هستند، خاطر نشان کرد: زمانی که عربستان در راستای تغییر عقیده یمنی ها با صرف هزینه های بسیار شکست خورد ناچارا" به اعمال ددمنشانه خود روی آورد تا اینکه کشور مقتدر یمن را از لحاظ سیاسی و دینی تضعیف کند، اما یمن ملتی هوشیار و پایدار است و در مقابل این تجاوزهای نا عادلانه ایستادگی خواهد کرد.


وی با اشاره به حمایت ایران از یمن، بیان داشت: ایران به عنوان نخستین و تنها کشوری بود که حمایت و پشتیبانی خود را از ملت یمن اعلام کرد در حالی که کشورهای منطقه عربی هرگز این گونه نبوده اند و در باور آنها چیزی به اسم اتحاد عربی با معنایی دیگر حاکم است.


امام جمعه صعده یمن اظهار داشت: این نشست برای اعلام همدردی و اتحاد کشور دوست و برادر ایران با یمن است و هیچ تفاوتی بین مذاهب زیدی و شافعی بر سر عقاید نیست و خانواده های آنها با هم متحد و هم دل هستند.


وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بی شک فرصت جدیدی به جهان داده است تا نگاه تازه ای به حقیقت اسلام داشته باشند، تأثیر گرفتن از انقلاب اسلامی زاده یک روز نیست  و از زمان پیدایش انقلاب تا به حال در بین ملت ها تأثیرات مثبتی داشته است و عامل تجاوز آل سعود به خاک یمن، اختلاف بر سر مسائل عقیده ای نمی باشد و بهانه آنها تعارض افکنی بر سر افکار آزادی اندیشی و اسلامی است.


الدیلمی گفت: کشور یمن از انقلاب اسلامی ایران تأثیر پذیرفته است و جوانان یمن تظاهرات و حرکت های انقلابی را شروع کرده اند و همدوش ملت فلسطین برخاسته و دولت های استکباری را محکوم می کنند.


امام جمعه صعده یمن در پایان ابراز داشت: پیش تر نیز کشور یمن در مقابل تجاوزات عربستان موضع گیری می کرد و این حرکت ها منجر به ایجاد دو انقلاب در سال های 2011 و 2014 شد و ملت یمن در جهت این نظام های ظالم خروج کرد و این انقلاب در مقابله با دخالت های رژیم صهیونیستی و آمریکا بود، شکل گیری فرقه های تروریستی داعش از برنامه های شکست خورده آمریکا و رژیم صهیونیستی است که بسیاری از کشورها همچون سوریه لبنان و عراق و یمن انزجار و نفرت خود از این گروهک اعلام کرده اند./967/پ202/ح

ارسال نظرات