۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۶۳۵۳۷
با محوریت سیره حضرت علی برگزار می­شود؛

دومین کنگره بین­المللی علمی پژوهشی سیره اهل­بیت

خبرگزاری رسا ـ دومین کنگره بین­المللی علمی پژوهشی سیره اهل­بیت(ع) با محوریت سیره امیر مؤمنان حضرت علی(ع) برگزار خواهد شد.
دومين کنگره بين المللي علمي پژوهشي سيره اهل بيت

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین کنگره بین­المللی علمی پژوهشی سیره اهل­بیت(ع) تلاشی پژوهشگرانه به منظور بازشناسی سیره امام علی(ع) و کنکاشی در زوایای متعدد و جوانب مختلف روش حکومتی، نگرش دینی، کنش اجتماعی و منش اخلاقی آن حضرت است.

 

این رخداد علمی از رهگذار تبیین مکتب علوی و ترویج فرهنگ مرتضوی عرصه­ای برای ارائه یافته­های نو و عرضه دستاوردهای کاربردی در راستای مواجهه روشمند با چالش­های پیش­روی جوامع امروز بشری، فراروی اندیشمندان، اصحاب قلم و ارباب فکر و نظر فراهم آورده است.

 

اهداف این کنگره بین­المللی ترویج فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع) و بررسی چالش­های جوامع بشری و راه­کارهای عملی آن از سیره حضرت علی(ع) است.

 

از محورهای کنگره می­توان به جایگاه قرآن در سیره حضرت علی(ع)، اقتصاد و معیشت از منظر امام علی(ع)، سیره علوی، فرهنگ و معاشرت، اخلاق و تربیت از دیدگاه امام علی(ع)، حاکمیت و سیاست در سیره امام علی(ع)، امام علی(ع)، علم و عقلانیت، سیره علوی و معنویت و عبادت، هنر و ادبیات در سیره علوی و موضوعات مرتبط با محورهای کنگره اشاره کرد.

 

شایان ذکر است که آخرین مهلت چکیده مقالات 10 مهرماه است و مهلت ارسال اصل مقاله ها و زمان برگزاری کنگره اعلام خواهد شد؛ افتتاحیه این کنگره در شهر قم و اختتامیه آن در نجف اشرف برگزار می­شود.

 

همچنین این کنگره به همت آستان­های مقدس ائمه اطهار(ع) و برخی از نهادهای حوزوی، فرهنگی، آموزشی و رسانه­ای برگزار خواهد شد./822/ت303/ی

ارسال نظرات