۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۶۳۸۰۰
صبح امروز؛

دومین نشست صمیمی علما و روحانیان زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین نشست صمیمی علما و روحانیان زنجان صبح امروز تحت عنوان «تریبون آزاد روحانیان» با حضور امام جمعه موقت زنجان برگزار شد.
نشست علما و روحانيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید یعقوب موسوی، امام جمعه موقت زنجان، امروز در دومین نشست صمیمی علما و روحانیان زنجان، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مردم را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: مردم به سه دسته تقسیم می‌شوند به این‌گونه که یا باید دانشجو باشند، یا عالم باشند، یا شنونده علم و یا دوستار علم که در غیر این صورت هلاک خواهند شد.

 

وی در ادامه با اشاره به کمال علم و افضیلت درجه عالم نزد خداوند نسبت به دیگران اظهار داشت: در روایت دیگری نیز آمده است که از خداوند در مورد افضلیت درجه عالم و شهید سؤال شد که کدام یک در رتبه برتری و افضلیت دارند که در پاسخ آمده است یک عالم بهتر است از هزار شهید؛ چرا که علما به انبیا اقتدا کرده ولی شهدا به علما اقتدا می کنند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که در قیامت به علما مقام شفاعت نیز از سوی خداوند عطا می‌شود، تأکید کرد: در حالات عالم و عابد نیز وارد شده است که در قیامت هر دو در پیشگاه خداوند می‌ایستند، به عابد خطاب می رسد به سبب عبادت هایی که کرده‌ای وارد بهشت شو اما به عالم گفته می‌شود قبل از ورود به بهشت هر کسی را که دوست داری شفاعت کن.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: در اینجا نیز با توجه به این روایت زیبا مشاهده می‌شود که علما در جایگاه انبیا ایستاده و به آنها به سبب خدماتی که به مردم ارائه داده اند، مقام شفاعت از سوی خداوند عنایت می‌شود.

 

امام جمعه موقت زنجان در ادامه علما را جانشینان پیامبر(ص) در میان امت اسلامی دانست و گفت: پس با این حساب کسانی که قال الباقر و قال الصادق (ع) می‌گویند با توجه به روایات متعدد دیگری، خلفا و جانشینان پیامبر اکرم (ص) در میان امت اسلامی هستند.

 

وی در پایان با اشاره به ابیات شعری که منتسب به امام علی(ع) است، اظهار داشت: در ابیات شعری که منتسب به امیرالمؤمنین علی(ع) است چنین وارد شده که لباس و زیورآلات برای انسان زیبایی محسوب نمی‌شود، بلکه این علم و ادب شخص است که موجب زیبایی بوده و برای او زیور محسوب می‌شود.

 

گفتنی است، این دومین نشست صمیمی علما و روحانیان زنجان تحت عنوان «تریبون آزاد روحانیان» بود و نخستین جلسه آن در ماه گذشته و در زنجان برگزار شد. /949/پ202/ح

ارسال نظرات